פרסום לעסק? אל תחתמו לפני שתקראו את הכתבה

פרסום לעסק שלכם? עצמאים ובעלי עסקים? כמה פעמים אתם שומעים או מדברים על אם זה קידום אורגני, קידום ממומן ובכלל

פרסום לעסק שלכם? עצמאים ובעלי עסקים? כמה פעמים אתם שומעים או מדברים על אם זה קידום אורגני, קידום ממומן ובכלל – שיווק העסק הוא חלק בלתי נפרד אם לא מרכזי בסדרי העדיפויות. המושג שכל בעל עסק הולך לישון אתו בלילה וקם אתו בבוקר והאם פעם עצרתם לחשוב למה? כל הפרטים על פרסום נכון לעסק שלכם, איזו שיטה תתאים לאיזה עסק והכי חשוב – מתי נשלם ומתי לא? כל הפרטים בכתבה הבאה.

פרסום לעסק מאיפה מתחילים?

אז החלטתם להגשים את החלום והייעוד שלכם ופתחתם עסק חדש, מהר מאוד מבינים שלפני שפותחים עסק – צריך לדאוג לשיווק מאיפה מתחילים כמה כסף זה אמור לעלות לנו? יש כמה אפשרויות העומדות בפנינו – או שאין לנו כסף להשקיע על השיווק או שיש ואנו מעדיפים להשקיע אותו על משהו אחר. אחרי הסאגה הזו, מגיע השלב הבא שהוא צריך את המשווק שיעיף לנו את העסק קדימה ובעיקר יקנה לנו ראש שקט, אמון ושקיפות מלא, אחד כזה שלא צריך לתקן אותו להוסיף לו ולהוסיף מה חשוב לנו.

בדרך כלל יש מסביבנו גם בעלי עסקים ונבקש את המלצתם למשווק הנכון. אנחנו צריכים להבין את צורכי העסק שלנו ומה גם שבתור בעלי עסק ברוב הפעמים לא נדע באיזה צורה או פלטפורמה לשווק אותו מהסיבה שאנחנו צריכים להתעסק במשהו אחר והוא ניהול העסק בצורה שתכניס כסף לבייבי שלנו.

תחום השיווק באופן כללי ושיווק דיגיטלי בפרט תפסו תאוצה יוצאת דופן ובמיוחד בימי הקורונה הצטרפו לשוק מאות אלפי צעירים שמנסים להתפרנס מתחום נוצץ זה. בתחומים רבים כמו קוסמטיקה, רופאי שיניים, אופנה וכדומה יהיה לנו טווח מחירים "מוביל" עוד לפני שנדבר עם בעל המקצוע.

בתחום המשווקים והמפרסמים זה לא קיים. בעצם מה שנאמר כאן באופן נחרץ הוא כזה – המשווקים השונים יספקו הצעת מחיר שונה אחד מהשני על אותם פרמטרים בדיוק אם שאלתם למה, הסיבה היא שתחום זה עובד בצורה שכל משווק מתמחר את שירותיו לפי ההחלטה. מעין שיטת מצליח או מעין תמחור עצמי. כן, לפעמים תשלמו על המשווק ולא רק על השיווק עצמו כמו בתחום עריכת דין שמקובל לשלם יותר ככל שהעו"ד יותר מוכר ומוצלח.

אז אחרי שדיברנו קצת על התחום בהיבטי פרסום לעסק, נצלול לנקודת המבט שבה נדע לבחור את המשווק שלנו בצורה הטובה ביותר וגם מה חשוב לבדוק ולשאול בפגישה הראשונה?

בוא נעשה סדר בענייני משווקים שונים ושיווקיים שונים – כמו שהוא זכר למעלה בתור בעלי עסקים נרצה לעסוק בעסק ולא פרסום שלו חשוב שנבחר את המשווק שישדר אייתנו על אותו גל ושיבין מהי המטרה שלנו בעסק. חשוב מאוד בפגישה הראשונה לתחקר בביטחון ובלי בושה. לא לשכוח להציץ בתיק העבודות ואכן לבדוק מהן התוצאות שהוא השיג שלו וגם מומלץ לבדוק האם הוא לפרסם בעבר עסקי בנישה זהה או דומה לשלך – זה יענה על רוב השאלות שלך כלקוח. לכן חשוב שבהמשך הדרך תעצרו רגע להביט על התוצאות שתקבלו ביצוע מהפרסום.

"שיווק ממומן או שיווק אורגני? מה יותר טוב או יותר "?

אז מצאתם משווק והוא התאים עבור העסק שלכם תוכנית פרסום עם מילים מפוצצות כמו שיווק ממומן, שיווק אורגני, אולי גם פלאיירים, כרטיסי ביקור, שלטים וכדומה. שיווק אורגני ושיווק ממומן.
רוב הציבור אשר נמצא מחוץ לתחום השיווק יירתע מהשיטה הממומנת, רבים סולדים מצמד המילים שיווק ממומן ולעומתם לא מעט מעדיפים את השיטה ואפילו מברכים על צורת שיווק זו. נרחיב מעט וננסה לנגיש את המידע הנכון לגבי המושג שהרבה פעמים מזוהה כמפלצתי.

הרבה העוסקים בנושא מבורך מהסיבה שדרך שיווק ממומן ומודעות ממומנות אישית נקבל שליטה על הנרצה להגיע אליו ולדעת בירידה לפרטים הכי קטנים כמו באיזה אזור גאוגרפי לפרסום, לאיזה מין נכוון את המודעה גם נוכל לסנן לפי גיל סט משפחתי ועוד. כך שבעצם נצמצם את האופציה שנפיצה מודעה כזו שהיא לא תגיע אלינו, זה כמובן יעלה לנו כסף אך הסיכוי לקבל תמורה גדול.


בתמונה המופיעה מטה תוכלו לשים לב לסוג הפרסום לפי הסימון בצבע שחור. התוכן הממוסגר מצביע באופן שקוף על כך שמולנו נמצאת מודעה ממומנת, אשר מתחתיה סימון החץ השחור רוב הסיכויים שמדובר על השיטה האורגנית.

שיווק אורגני לדוגמה פועל בשיטה דומה ויחד עם זאת שונה מאוד. בשיטה זו יעבדו לפי מושגים ונושאים שקשורים לעסק שלנו אשר יש סביבו ביקוש בקרב הציבור. המפרסמים מצאו את מילות המפתח הקשורות לתחומנו שפופולריות כיום בחיפוש באינטרנט. בדרך כלל הסקירה תתבצע במנועי חיפוש גדולים – בעיקר גוגל שכולנו מכירים וסוקרים באופן טבעי כשנרצה לרכוש ידע.

המשווקים עושים מעין "תרגיל" שיווקי ובעצם מחקים את הקיים רק בשינוי צורה ממש כפי הביטוי "אותה גברת בשינוי אדרת" ובמילים פשוטות – בשיטת השיווק האורגני תתבצע סקירה של הנושא אותו נרצה לפרסם ברשת, נבדוק מה קיים, מה הציבור בדיוק רוצה בנושא שק לעסק שלנו ובעיקר מה עובד טוב כרגע כך המשווק ידע איזה תוכן להוציא לרשת ויקבל נתונים מדויקים אשר ימקדו אותו הישר למטרה.

בשיווק אורגני או בשפה מקצועית – קידום אורגני, נדע מראש מה יביא לתוכן שלנו יותר הקלקות וכניסות של לקוחות וגם נראה את זה משתקף בתוצאות. הסקירה שתתבצע תביא לנו תמונה נוספת לפני שנשלחה את הפוסט / כתבה או מודעה. לדעת מראש איזה תוצאות בערך יתקבלו אצלנו נשמע כמו חלום אבל השיטה בהחלט עובדת ועובדת מצוינת כבר המון שנים וברוב הפעמים לנו בתור קוראים לא יהיה שמץ של מושג באיזה שיטה להשתמש להפיץ כשנקרא את התוכן.

כפי שהבנתם מאוד בשיטות השיווק השונות יכול להיות להגיע לקהלים מיוחדים שונים ותקבלו גם שונות. מה שמוביל את המשווקים שלכם בדרך כלל לשלב בין השיטות כדי לכוון הכי גבוה ובכך מספקים לכם תוצאות מהירות ובין זמן לבחון איזו שיטה יותר תביא לקוחות לעסק החדש שלכם. אז לפני שאתה פוסלים את אחת השיטות בגלל "דעות קדומות" כאלה ואחרות שקראתם באינטרנט או ששמעתם בסביבתכם – תזכרו את היתרונות והתוכן שצרכתם כרגע.

לסיכום:

לאחר שהבאנו לפניכם את המידע הזה על שיטות שיווק השונות הפקה פרספקטיבה על עולם השיווק בכמה היבטים שונים בין אם זה בחירת המשווק ודרכי השיווק עד לנושא התקציב שלכם שבעצם יקבע את הדרך שבה תתחילו. חשוב לזכור לאחר יום שלא מדובר בשיטה שיותר טובה מהשנייה או חלילה נוגדת. כשמדובר בעסק חדש ככל הנראה שהכול יהיה מעין "ניסוי וטעיה" בכל עניין.

עם המשווק הנכון או משרד פרסום נכון מה שמתאים לעסק שלכם למצוא את הדרך הנכונה ביותר עבורכם, באשר למטרתו הדלת הביטוח בתחומכם – בחירת המשווק חשובה לא פחות מהשיווק עצמו. כרגע תרמיל הידע שלכם מלא ובוודאי הדרך אל המשווק הנכון והשיווק הנכון לכם יהיה בצורתו הקלה והבטוחה ביותר. שיהיה שיווק נעים והכי חשוב חכם.

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

“חיים אתגר נגד ראשי העיר “אנשים נזקקים לא מקבלים עזרה

קפאין ומשקאות אנרגיה – האם זה בריא לנו?

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button