Elden ring בהחלט היה שווה לחכות

Elden ring את ההצצה הראשונית למשחק קיבלנו לפני כשלוש שנים, בדיוק כחודש לאחר שידוריו של הפרק האחרון של הסדרה משחקי הכס

Elden ring את ההצצה הראשונית למשחק קיבלנו לפני כשלוש שנים, בדיוק כחודש לאחר שידוריו של הפרק האחרון של הסדרה משחקי הכס, והטיימינג לא היה יכול להיות מושלם יותר. באותה תקופה, כל העולם כמעט הבין את גודל הפוטנציאל היצירתי הנצור בג'ורג' ר.ר. מרטין ועולם הגיימינג כבר התחיל לפתח ציפיות ולהזיל ריר על המחשבה של שיתוף הפעולה עם הידטאקה מיאזאקי, נשיא חברת הפיתוח היפנית FromSoftware.

למי שלא מכיר, הסטודיו הזה הביא לנו את סדרת המשחקים המצליחה דארק סולס (Dark Souls) ומשחקים נוספים נפלאים לא פחות כמו סקירו (Sekiro), ובלאדבורן (BloodBorne) שכבר קיבלו כל כך הרבה הערכה והכרה בעולם הגיימינג, שיש כבר סגנון משחק שנקרא על שמו – "סולסלייק" (Soulslike).

האווירה במשחקי סולס היא שזורקים אתכם לתוך המים העמוקים אבל אתם עם יד פצועה ומדממת, ואתם מבינים שאתם מוקפים בכרישים והיבשה הכי קרובה אליכם נמצאת במרחק של מאות קילומטרים מכם. אתם כבר מבינים שאתם הולכים להיות מאוכזבים ומתוסכלים, אתם תרצו לרסק את שלט המשחק לפחות מיליארד פעמים, אבל תמיד תמשיכו לחזור לעוד.

ככה זה העולמות של מיאזאקי, אם הג'וק נכנס בכם, אתם שבויים לנצח ותמיד תהיה לכם פינה חמה בלב למשחקים האלה. הרי למשחק בסגנון סולס צריך סבלנות רבה, זה ממש לא מתאים לכל אחד. ארחיב ואומר שלמען האמת לרוב הגיימרים זה לא מתאים. סולס זה כמו אנשים שרצים מרתון להנאתם. חוץ מהם ואנשים כמוהם שממש נהנים מזה, כל שאר העולם חושב שהם מזוכיסטים ולא מבינים את הריגוש שמעורב בלרוץ כל כך הרבה.

בואו נתחיל

כראוי לכל משחק RPG בעולם פתוח (משחקי תפקידים), כאן אתם תוכלו לבחור מבין שלל דמויות שכל אחת מהן מתמקדת בסגנון לחימה אחר. יש לא מעט אופציות לבחירה, כמו דמות קוסם, קשת או לוחם אשר משתמש בנשקים לטווח קרוב כמו חרב או גרזן.

למזוכיסטים מבנינו ששולטים בכל תחום עולם הסולס, מחכה הדמות Wretch. הדמות זו מתחילה ללא שום אמצעים או יכולות. אתם כמעט עירומים ורק חתיכת בד מכסה את האיזורים האינטימיים ואתם ממש צריכים לבנות את הדמות שלכם מאפס.

מנגנון בניית הדמות הוא מאוד מוכר ולא חדשני ופורץ דרך יותר מידי. תצטרכו להרוג מפלצות וכך תצברו נקודות שבעזרתן תוכלו לשפר את היכולות של הדמות. ככל שתתקדמו ברמות, כך תצטרכו יותר נקודות (EXP) כדי לעלות מרמה לרמה. כלומר, בשלבים הראשונים תצטרכו רק כמה מאות נקודות לעלות משלב 3 לשלב 4, אבל בין שלבים 42 -43 תצטרכו כבר עשרות אלפי נקודות.

באלדן רינג משתמשים ברונס (Runes) כדי להעלות את הרמה של הדמות שלכם. בתרגום חופשי, רונס זה סוג של כתב חרטומים עתיק או שברי אבן/עצם שעליהם יש כיתוב מסויים ככל שתהרגו מפלצות קשוחות וחזקות יותר, כך תקבלו יותר רונס. כדי לעלות ברמות, אתם צריכים לעצור לנוח בנקודות גרייס (Grace) לאורך המפה ששם ניתן לבצע מספר פעולות אחרות,

כמו סדר בציוד שלכם וללמוד כשפים חדשים נניח. בנוסף, הנקודות הללו מפוזרות לאורך המפה וניתן לעשות אליהן Fast Travel שזה בעצם סוג של טלפורט (TELEPORT)כמעט בכל שלב במשחק (ואני שם דגש על הכמעט, כי אם אתם במערה או באמצע הקרב האפשרות נחסמת) ולקצר את זמן הנסיעה/הליכה לשם. ניתן לזהות את נקודות הגרייס באמצעות האור הצהוב והזוהר שיוצא מהן, אך לאחר שתעצרו שם, הנקודות גם יופיעו לכם במפה.

אבל רגע אחד הבטחנו לכם מוקדם יותר שתרצו לשבור את השלט, נכון? אז קבלו את זה לא תוכלו לבצע שמירה למשחק מתי שבא לכם. אם אתם מתים, אתם חוזרים לחיים בנקודת גרייס האחרונה שעצרתם בה. מה שאומר שאתם צריכים להתמודד שוב עם אותן מפלצות שהרגתם ואסור לכם למות, אחרת הרונס שניסיתם להציל, יאבדו לנצח (לכל השואלים פה זה החלק שאתם שוברים שלט).

מצד שני, קשה לתאר את רמות הסיפוק שמקבלים כשמצליחים להורג בוס מסוים שניסיתם להרוג במשך כמה שעות או אפילו ימים. על אחת כמה וכמה אם עשיתם את זה לגמרי לבד, כי המשחק מאפשר לכם לשחק עם חברים או שחקנים אחרים אונליין ולצרף אותם אל עולמכם. אתם יכולים ללכת איתם יחד בעולם הפתוח ולשתף פעולה כדי שיחד תוכלו להרוג בוסים קשוחים במיוחד. חשוב רק לציין שככל שאתם מצרפים יותר חברים ליחידה שלכם, רמת הקושי של הבוס ושאר האויבים תעלה גם היא בהתאם לכך.


ומה חדש אצל מיאזאקי ?

המשחקים של מיאזאקי הם תמיד מאוד ייחודיים וגם מאוד איכותיים. אבל כמו כל דבר בחיים אין דבר כזה מושלם ותמיד יש לאן לגדול להשתפר ולצמוח, או לפחות לנסות. אז ישנם החידושים שהוסיפו למשחק שלא נראו עד היום באף אחד ממשחקי סולס-לייק. הייתי אומר שמיאזאקי לקח את ההשראה ממשחקים מצליחים אחרים כמו פאר קריי (Far Cry) שבו היינו מגיעים למחנה שרצינו לכבוש, אך לפני זה נדרשנו לנטרל אזעקה כדי שלא יזמינו לנו תגבורת. ניתן לראות גם נגיעות של השראה ממשחקים כמו Days Gone או Red Dead Redemption שבהם נעשה שימוש בכלי תחבורה כמו אופנוע או סוס כדי להגיע ממקום למקום.

Elden ring ניתן להשתמש בסוס קסום שבא והולך בנקישת אצבע. אתם יכולים להשתמש בו כדי לברוח מקרבות או אפילו כדי ליצור לכם יתרון משמעותי בקרב.

המשחק Elden ring הזה הוא באמת מה שאפשר להגדיר כעולם ומלואו, ממש לא ניתן לסכם אותו במאמר אחד כי הוא מכיל כל כך הרבה מידע והמון מחשבה הושקעה בכל דבר ודבר. מצד אחד הוא מביא אותך לרף חדש של עצבים שלא הכרת, ומצד שני הוא מרגש אותך, מצד שלישי הוא נותן לך את ההרגשה שאתה כישלון ובזבוז של חמצן לעולם הזה וברגעים אחרים שאתה האלוף הבלתי מעורער שעולם הגיימינג אי פעם פגש.

אפשר לעקוב אחרי התאורה המנחה של המשחק שנותן לך הכוונה מסוימת לאן צריך ללכת, אבל בדרך אתה יכול למצוא טירה מסוימת ולחקור אותה שעות ולשכוח בכלל לאן רצית ללכת מלכתחילה. אתה יכול להתהלך בעולם הפתוח ללא כל מטרה ואתה יכול למצוא את עצמך צד כבשים מתגלגלות במשך חצי שעה כי צריך להשיג חיצים. את החיצים יוצרים באמצעות העצמות של החיות השונות שנמצאות לאורך המפה. ניתן כמובן ליצור עוד שיקויים או דברים אחרים שעוזרים להתקדם במשחק. לא משנה מה תעשה, זה תמיד יהיה מועיל לך ויעזור לך להתקדם.

בקיצור, מדובר במשחק Elden ring שסוף סוף מצדיק את הציפיות האדירות שהיו לגביו. אחרי האכזבות הגדולות שנחשפנו אליהם בחודשים האחרונים כמו למשל מבאטלפילד 2042 וסייברפאנק, כיף לגלות שפעם אנו זוכים לראות יצירת מופת שמצדיקה כל טריילר וכל הייפ הכי מוגזם שכבר הספיקו לכתוב עליו.

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

Call Of Duty: Warzone

Triangle Strategy

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button