פעילות גופנית , היתרונות שלה לבריאות הנפש.

אנחנו כבר יודעים כמה פעילות גופנית טובה לגוף שלנו, לא רק שהיא מחטבת את הגוף שלנו , מה היתרונות שלה כאשר זה נוגע למצבנו הנפשי.

פעילות גופנית היא לא רק היכולת האירובית ולמי יש את השרירים יותר גדולים. היא יכולה לשפר את בריאותך הגופנית ואת מבנה הגוף שלך, לקצץ את קו המותניים, לשפר את חיי המין שלך ואפילו להוסיף שנים לחיים שלך. אבל זה לא מה שמניע את רוב האנשים להמשיך להישאר פעילים. אנשים שמתאמנים באופן קבוע נוטים לעשות זאת מכיוון שזה נותן להם תחושת חופש עצומה. הם מרגישים אנרגטיים יותר לאורך כל היום, ישנים טוב יותר בלילה, הזיכרון שלהם יותר חד ומרגישים נינוחים וחיוביים יותר לגבי עצמם וחייהם. וזו גם תרופה עוצמתית לאתגרים נפוצים רבים בתחום בריאות הנפש.

פעילות גופנית סדירה יכולה להיות בעלת השפעה חיובית עמוקה על דיכאון, חרדה והפרעות קשב וריכוז. זה משחרר מתח, משפר את הזיכרון, עוזר לך לישון טוב יותר, ומגביר את מצב הרוח הכללי שלך. ואתה לא צריך להיות מכור כושר כדי להפיק את היתרונות. מחקרים מצביעים על כך שאימון צנוע וקל יכול לעשות שינוי אמיתי. לא משנה גילך או רמת הכושר שלך, אתה יכול ללמוד להשתמש באימון גופני ככלי רב עוצמה להתמודד עם בעיות כמו סטרס, מתח נפשי, נותן לך חוויה של מדיטציה ומשפר את האנרגיה וההשקפה שלך לחיים.

פעילות גופנית ודיכאון.

מחקרים מראים שפעילות גופנית יכולה לרפא דיכאון קל עד בינוני ללא צורך בסיוע תרופתי, לעומת טיפול תרופתי שצריך להתמודד גם עם התופעות לוואי שלהם. מחקרים מראים שריצה של לפחות 15 דקות ביום מפחיתה משמעותית את הסיכוי להיכנס לדיכאון. אימון גופני היא לוחמת דיכאון חזקה במיוחד מכמה סיבות. היא מקדמת שינויים במוח כולל גדילה עצבית, דלקת מופחתת ודפוסי פעילות חדשים המקדמים תחושות של רוגע ושלווה. פעילות גופנית משחררת אנדורפינים, (כימיקלים חזקים במוח שמעלים את מצב הרוח וגורמים לך להרגיש טוב ). היא משמשת גם כהסחת דעת, ומאפשרת לכם למצוא זמן שקט לפרוץ ממעגל המחשבות השליליות המזינות דיכאון. 

פעילות גופנית וחרדה.

פעילות גופנית היא טיפול יעיל נגד חרדות. היא מגבירה את האנרגיה משחררת אנדורפינים למוח וגורמת לנו להתרכז בנשימות, הרוח משמת כמגע נעים על העור תוך כדי ריצה, וגורמת לך להתמקד על הגוף שלך יותר מהמחשבות שלך.

פעילות גופנית והפרעות קשב וריכוז.

פעילות גופנית היא אחת הדרכים הקלות והיעילות להפחתת הסימפטומים של הפרעת קשב וריכוז. ההפך, היא משפרת ריכוז, מוטיבציה, זיכרון ומצב רוח. פעילות גופנית מגבירה מיד את רמות הדופמין, הנוראדרנלין והסרוטונין במוח – כל אלה משפיעים על המיקוד וההקשבה. באופן זה פעילות גופנית פועלת באופן זהה לתרופות להפרעת קשב וריכוז כמו ריטלין ואדרל.

משמשת להקלה לאנשים הלוקים בפוסט טראומה.

באמצעות התמקדות ממש בגופך ובאופן בו הוא מרגיש תוך כדי התעמלות, אתה יכול למעשה לעזור למערכת העצבים שלך להיות "לא תקוע" ולהתחיל לצאת מתגובת הלחץ המאפיינת פוסט טראומה או טראומה. במקום לאפשר למוחכם לשקוע ולנדוד במחשבות, שימו לב היטב לתחושות הגופניות שלכם במהלך אימון ,במפרקים בשרירים, ואפילו בפנים שלכם בזמן שגופכם נע. תרגילים הכוללים אימון לכל שרירי הגוף גם ידיים וגם רגליים – כמו הליכה (במיוחד בחול), ריצה, שחייה, אימון משקולות או ריקוד – הם חלק מהבחירות הטובות ביותר שלך.

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button