מס בריאות של 40%? – הרופאים נגד משרד האוצר

משרד האוצר מטיל מס של 40% להוצאות רפואיות פרטיות, כל ייעוץ או טיפול דרך ביטוח הבריאות תעלה לרופאים 40% ותגרום להתייקרויות בכל ההיבט הרפואי

משרד האוצר פרסם שהוא מתכנן להטיל מס של 40% על כל פעולה בביטוחי בריאות הפרטיים הכולל, ייעוץ עם רופאים פרטי, כיסוי לניתוחים ועוד. משרד האוצר מעריך כי כל ההכנסות יגיעו למשרד הבריאות ולסל הבריאות. מס בריאות צפוי לרדת כל חודש ויחולו עליו כל המיסים. שאומר, מי שלא שילם זה כאילו שהוא לא שילם מס הכנסה או מע"מ שחייב לשלם אותו כל חודש, והמדינה רשאית לבצע תהליכים כמו עיקולים והוצאה לפועל בעיקר שלהיטל יתווסף פיגור על ריבית וכו'. 

על מנת שחוק זה לא ייפגע בכיס של האזרח הקטן, התאימו משרד הבריאות את התוכניות עם השב"ן. צעד זה יגרום לא להעלות את מחירי הצטרפות לביטוחים מקופות החולים.
למערכת הבריאות הפרטית ישנה השפעה ישירה על המערכת הבריאות הציבורית. מכיוון שהמערכת הפרטית משלמת יותר ואין לה מגבלת שכר או טיפול חירום וחולים מורכבים, כך אנו רואים שרופאים מומחים לא נמצאים במערכת הציבורית אחריי שעות הבוקר, כי פשוט לא משתלם להם. מה שגורם להגדלת תורים ברפואה הציבורית, קריסה, חוסר אמון במערכת הבריאות הציבורית והגדלת התורים במסגרת רופאים פרטית. לרוב, מימוש הזכויות הרפואיות של האזרחים באמצעות הביטוח הפרטי קורה בעת משבר רפואי לא צפוי.

איגוד הרופאים נגד היטל מס בריאות 40%

איגוד הרופאים העצמאיים הגיש מכתב אל שר האוצר אביגדור ליברמן בו הם נגד הטלת מס ע"י הפעלת ביטוח לטיפול רפואי. במכתב נאמר: "שלום רב. לקראת אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים בממשלה, אנו מבקשים להאיר זרקור על גזירה חריגה וחסרת תקדים אשר אישורה יביא לפגיעה אנושה במערכת הבריאות בישראל ובראש ובראשונה, בציבור המטופלים".  הרופאים העצמאיים מודיעים שרפורמה החדשה רק תביא נזק לרפואה הציבורית ותגרום להתייקרויות גדולות על שירותי הבריאות. משרד האוצר מגיב, כי הסדר זה נקבע בתור חיזוק מרכת הרפואה הציבורית והגדלת תקציב הבריאות, כלומר: משרד הבריאות מטיל מס שיגרום לנו האזרחים לשלם יותר ובכך תגדל תקציב הבריאות על החשבון שלנו.

עקב משבר הנגיף, ו12 שנות ממשל המתחייב לא להעלות מסים. הבטחה שלא יכולה להתקיים עקב המצב הכלכלי-מדיני. ובכך נוצר שכיום ממשלת בנט-לפיד גם תעלה מסים וגם תמציא עוד המון היטלי מס אחרים.
ישנו מושג הנקרא מס חטאים (sin taxes) מכיוון שהיטלי מס אלו מוטלים עקב בעיות לא רצוניות שנגרמות בנזק כלכלי. לנוכח בעיה זו, משרד האוצר, משרד הבריאות והממשלה כולה מפספסת את שורש הבעיה של המשק הישראלי. ממשלת ישראל צורכת המון הוצאות ועוד זקוקה להמון הוצאות בעיקר הוצאות אזרחיות, לא רק הוצאות ביטחוניות שגם לוקחות הון תועפות. כל עוד הממשלה נחושה לא להעלות מסים אך להעלות הוצאות ושירותים אלו, זהו דבר לא הגיוני להגיד ואף להשלות את הציבור. גודל ההוצאות אינו מספיק לגודל ההכנסות וממשלת ישראל תחויב להקים תוכנית מסים והעלאת מסים לרבות מס בריאות, העלאת מס רווח הון, צמצום שימוש במזומן וכסף "שחור, ביטול הטבות מס ועוד. המסים החודשים שהוטלו רק מראים כמה המצב הכלכלי-מדיני בארצנו גרוע.

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button