המפכ"ל והחלטתו – סירוב להמלצה להגביל את הקהל במירון

המפכ"ל סירב?  ניצב אמנון אלקלעי ראש אגף המבצעים במשטרה עלה לדוכן העדים בבוקר של יום ה' התייצב בתפנית החקירה הממלכתית והתייחס למסמכים שנחשפו

המפכ"ל סירב?  ניצב אמנון אלקלעי ראש אגף המבצעים במשטרה עלה לדוכן העדים בבוקר של יום ה' התייצב בתפנית החקירה הממלכתית והתייחס למסמכים שנחשפו ב-Ynet וידיעות אחרונות. אמנון אלקלעי תיאר את הדחיה של רב ניצב קובי שבתאי להמלצתו ניצב שמעון לביא לדלל את המספר בהילולות הל"ג בעומר שבמירון.

הוא ממשיך ומסביר כי לא פעם אחת ניסה ללחוץ להגביל את כמות המשתתפים בהילולות, אחת מהסיבות להגביל את כמו החוגגים בהילולות היו תקנות הקורונה באותה עת שלא ייכלו להתממש עם כמות המשתתפים הממוצעת שמגיעה לאזור. ההילולים במירון היה גורם להתפרצות מסיבית והדבקות המוניות בהעדר האפשרויות לצמצם את התופעה ללא כמות הנכנסים לאזור. לאחר דיונים ארוכים הוכרע שבועיים לפני ל"ג בעומר על שני אופציות או לבטל את האירוע לממשל אותו כמו שהוא בלי הגבלת קהל כללי – "שחור או לבן".

לאחר ששבתאי למפכ"ל המשטרה הודיעה ניצב בדיבוס אלקלעי על הרצון לפרוש מהמשטר לאחר 32 שנות שירות. אלקלעי מסיימת את תפקידו ב-1 למאי. לאחר האסון בהר מירון אלקלעי ביקר את התנהלות המפכ"ל ותיאר את משבר האמון בין הצדדים. הפרישה על רקע "תהליך קבלת החלטה שגוי" לאחר פעם קראו אירועים בהם התנהל: לא נכון בכל הקשור להסתמכות על הדרג המקצועי שלא עיקר עליו, כראש אגף המבצעים.

בתחילה המפכ"ל ביקשה פעם אחת להישאר תקופה נוספת והסכים. אך אלקלעי לא הצליח להמשיך להתפקד כאשר הבין שלא השתנה דפוס. אלקלעי הוסיף ואמר: "בפעם הראשונה שביקשתי לסיים, הוא ביקש ממני להמשיך. אחר כך שרשרת אירועים מבצעיים, אמרתי לו את זה בפנים, קיימנו שיחה הייתה מאוד ברורה. במקור, לבקשתו שהשאר ראש אגף המבצעים לעוד שנה הסכמתי, זה היה בכניסתו לתפקיד. ראיתי שבכל התקופה שלנו משרתים יחד בתהליך קבלת ההחלטות לא מתנהל נכון.

היו לי שיחות עם המפכ"ל, נשארתי לעוד מספר שבועות. ראיתי את הדפוס ממשנך ואז הלכתי אליו וביקשתי לעזוב את המשטרה".

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button