יוסי מימן הלך לעולמו מוקף במשפחה בגיל 75

יוסי מימן הלך לעולמו בגיל 75 בביתו שבהרצליה פיתוח, בזמן שהוא מוקף באשתו וילדיו. לאחר שנים של עבודה וניהול פרויקטים רבים הוא נפטר מקשיי נשימה.

יוסי מימן שהיה איש עסקים מצליח ובעל שליטה בערוץ 10, הלך לעולמו בגיל 75 בעקבות בעיות בקשיי נשימה. הוא נפטר בביתו שבהרצליה פיתוח, לצד אשתו הלית בן ישראל מנישואים שניים, ושלושת ילדיו: שני בניו אוהד ויואב ובתו נעה, כולם מאשתו הראשונה. 

קצת על חייו של יוסי מימן ז"ל – 

מימן היה המייסד של חברת 'מרחב', אותה הקים בשנת 1975. חברה המתעסקת בפיתוח, ניהול ומימון של פרויקטים בתחומים של חקלאות, תחברוה, תקשורת, גז ונפט. בנוסף לחברה שייסד, בשנת 2002 רכש את חברת אמפל וכיהן כיושב ראש מועצת המנהלים, מנכ"ל ונשיא החברה. בזכות הבעלות על שתי החברות הוא הפך לבעל שליטה על כ20.5% מEMG, ספקית הגז המצרי.

כאשר רכש את חברת אמפל הוא העביר את מרבית פעילותיה לגז המצרי אך בעקבות עיכובים התחיל להזרים גז רק בשנת 2008. הצינורות עבדו במשך כ3 שנים, עד שבפרוץ 'האביב הערבי' ב2011 פוצץ הצינור מספר פעמים, והשנת 2012 ביטלה מצרים את החוזה לגמרי. בעקבות ביטול החוזה חברת אמפל קרסה ומימן עמד בפני הפסד ענק. בעקבות הפיצוצים בצינור והקשיים בפרויקט הוא פיתח חיבה עזה ובעייתית לאלכוהול.

בנוסף לעיסוקיו בתחום הגז הוא היה בעל שליטה בערוץ 10 מאז שהושק בשנת 2002, עד ליום הורדת הערוץ הוא נשאר עם הקיפי אחזקה שונים על הערוץ. מימן שיתף כי הוא נכנס לערוץ כסוג של תחביב שמהר מאוד השתלט על הרבה יותר מכך וצבר עבורו חובות כבדים. 

בשנת 2014 גילו כי הוא חולה בשחמת הכבד (כנראה מצריכה גבוהה של אלכוהול) והוא נדרש להשתלה על מנת להציל חייו. אומנם, בגלל גילו ומצבו הבריאותי כמעט אף אחד לא הסכים לנתח אותו ולהשתיל לו כבד חדש. למזלו, בשנת 2016 הוא הגיע לרופא יהודי בפריז שלא וויתר ובניתוח שערך 14 שעות, 17 ימים של הרדמה מלאה ושיקום לא כל בכלל הוא חזר לתפקד וחייו ניצלו.

לאחר עשור לא קל בכלל, שכלל חובות בערוץ 10, פיצוצים בצינור הגז במצרים והשתלת כבד מימן לא ויתר ונלחם על חייו וכל פרויקט הגז במקביל. ב2016 בזמן שיא המחלה שהוא ממתין להשתלה מימן החליט על שינוי כיוון משמעותי בפרויקט הגז ובמקום לקנות גז מהצרים החל למכור להם אותו. ביחד עם יצחק תשובה הדבר התאפשר והציל את הפרויקט מקריסה מוחלטת.

בשנת 2019 הסכים להתראיין ובראיון חשף את כל הסיפור, במהלך הריאיון הודה לאשתו השנייה שטען כי בעזרתה הוא עבר את העשור הקשה ואת המחלה בפרט. 

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

אלעזר שטרן עלול לאבד את סיכויו להיבחר ליו”ר הסוכנות היהודית

רעידת אדמה הורגשה פעמיים בישראל למה זה קורה

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button