בדרך למנות מאות דירקטורים – ליברמן ממשיך לפעול

רשות החברות ממתינה לאיוש בחודשים האחרונים,.ברשות החברות 483 תקנים של משרות פנויות שלא אוישו שנים בגלל הבחירות הרבות שלא נגמרו בהרכבת ממשלה.

יו"ר ישראל ביתנו ממשיך לפעול. שר האוצר אביגדור ליברמן ממשיך להראות דומיננטיות בממשלת השינוי. כעת לאחר שלקח אחריות על רשות החברות שהייתה זמן קצר בגלות במשרד הסייבר והדיגיטל של דודו אמסלם, יו"ר ישראל ביתנו לוקח אחריות גם על לשכת הקשר "נתיב". הארגון אחראי להידוק הקשר בין יהודי ברית המועצות לשעבר ולבין ישראל. הארגון בעל סמכות בלעדית לאשר זכאות לעליה. תקציב הלשכה ממן כ-43% בתשלומי שכר והיקפם כ 30 מיליון שקלים.

ההשקעה ברשות החברות הממשלתיות

רשות חברות ממשלתיות מפקחת על כ-70 חברות ממשלתיות. רשות חברות ממשלתיות מעסיקה כ-55 אלף עובדים. על פי נתוני רשות החברות הממשלתיות בדירקטוריון חברות ממשלתיות נכון ל-1 ביולי 2021 קיימים 449 משרות פנויות, המספר לא כולל 35 מקומות אשר אמורים להתפנות בשלושת חודשים הקרובים. בממשלה הקודמת מונו דירקטורים מעטים (עשרות בודדים)וזאת בשל סירובו של דודו אמסלם להתקדם עם המינויים. אך בממשלה הנוכחית הולכים להימנות 483 דירקטורים בזמן הקרוב. ליברמן ביחד עם מי שיבחר לעמוד בראש רשות החברות יסדרו את נבחרת הדירקטורים מחדש זאת בפעם הראשונה מאז נוסדה על ידי יאיר לפיד בזמן כהונו כשר האוצר ואורי יוגב מנהל רשות החברות בזמנו.

רשות החברות הממשלתיות הוא מקום אסטרטגי חשוב בשביל ליברמן בשל הכוח שזה מביא לו. הכוח למנות אנשים לבחירתו במשרות בעלות בכירות ומשפיעות, בשכר גבוה. המתמנים נוטים להוקיר תודה לגורם שמינה אותם. כך ליברמן יוכל לדחוף את המפלגה שלו הלאה. 

בעוד-11 ימים הממשלה תדון בהצעת תקציב המדינה לשנים 2021-2022. והשרים רעבים לשינוים. בשבועות האחרונים הגיעו שרים ללשכתו של ליברמן על מנת לבקש תקציבים ותמיכה ברפורמות שונות במשרדיהם. שרים לא שוכחים להודות למי שנענה לבקשותיהם. דוגמא טובה מגיעה משר העבודה מאיר כהן אשר קיבל 55 מיליון ש"ח על מנת להקים מקלטים חדשים לנשים ותוספת תקנים לעובדות סוציאליות.

ליברמן נמצא בתפקיד שמירה על שלמות הקואליציה. הרכב הממשלה השברירי בשל הסתמכות על מנצור אבעס יו"ר רע"מ, מהסיבה הזאת יועברו תקציבים לחברה הערבית על סך 50 מיליארד ש"ח. תמיכת רע"מ משפיעה באופן ישיר על קביעת תקציב המדינה אך ליברמן הוא זה שיקבע כמה  מהתקציב יועבר לרע"מ על מנת לשמר את ההסכמים עם הממשלה. 

וועדת הכספים בשליטתו של ליברמן

ב16 ליוני 2021 מונה אלכס קושניר כיו"ר ועדת הכספים, זאת לאחר שליברמן הפעיל לחצים על מנת שיבחר. מאחר וקושניר "ישב על הברז"  ליברמן בקלות רבה יעביר כל יוזמה בוועדת  הכספים אשר ירצה. בנוסף לכך ישראל ביתנו מילאה שלוש מקומות בוועדת הכספים בנוסף לאלכס קושניר. בשורה התחתונה לליברמן יש 4 נציגים בוועדת הכספים, כשר האוצר זה נותן לליברמן כוח אסטרטגי חזק בכל הקשור להחלטות בוועדת הכספים.

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button