פוטין יפגש עם זלנסקי? האם המלחמה קרובה לסיום

פוטין החליט בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, הנמשכת כבר חצי שנה, פוטין יידע את ארדואן כי הוא מוכן לשבת עם זלנסקי בנסיון להוביל לסיום.

פוטין יפגש עם זלנסקי?

בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, הנמשכת כבר חצי שנה, פוטין יידע את ארדואן כי הוא מוכן לשבת עם זלנסקי בנסיון להוביל לסיום המלחמה.

 

פוטין, שבעבר לא היה מוכן לשמוע על ישוב הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה, הודיע לנשיא טורקיה, ארדואן, כי יהיה מוכן לשבת לשולחן הדיונים עם נשיא אוקראינה, זלנסקי. הדיווח עלה ברשת CNN בטורקית.

למרות המלצת הקרמלין מתחילת המלחמה בין רוסיה ואוקראינה, על קידום הפסקות האש בין המשלחות וזאת עוד לפני שהמנהיגים ישבו בניהם, לוקח פוטין את המושכות ומעוניין בקידום המהלך בדרגים גבוהים יותר. רשת CNN דיווחה היום (יום חמישי 18/08/22) כי יש סיכוי שאנו לקראת סיום המלחמה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש עם ארדואן ועדכן כי בכוונתו להפגש עם נשיא אוקראינה וולדמיר זלנסקי ליישוב הסכסוך ולסיום הלחימה. הדיווח הוא בעקבות עידכון שרוסיה מיצתה את המלחמה ומתחילה להרגיש כי האוקראינים משיבים בחוזקה. ההמלצות הן, להגיע להפסקת אש, להשאר במקומות שנכבשו ולקדם תהליך של שיחות בין שני הנשיאים של שתי המדינות.

אוקראינה לא מעוניינת בשום צורה לקבל את אובדן השטחים וכיבושים, הם נכונים להמשיך ולהילחם ויש לציין כי אוקראינה הוכיחה את יכולתה לעמוד על שלה. הם מחזיקים את המומנטום ההתקפי בהרבה זירות לחימה, כולל את חצי האי קרים שגם הוא התווסף לאזור לחימה בשבוע האחרון. אזור הלחימה בחצי האי קרים יצר כאוס עבור הרוסים וזאת לאחר שהם הסיגה מטוסים ומסוקים מבסיסים לחצי האי קרים, מה שהוביל את האוקראינים למתקפת נגד ודווח על סדרת פיצוצים בחצי האי כרים.

בעקבות התקפה זו של אוקראינה, נאלצו הרוסים להעביר את המסוקים והמטוסים לבסיסים הממוקמים עמוק יותר בשטח הרוסי. האוקראינים ידעו לדווח, בדיוק על כמות המטוסים ועל הדגמים שהרוסים הסיגו. הם אף קלטו מיג – 31 עולה באש בזמן שהוטס מחוץ לחצי האי קרים. בנוסף למטוסים, גם 14 מסוקים, הרוסים הסיגו ונלקחו אל מחוץ לחצי האי קרים, אל שטחי רוסיה.

בעקבות המתקפה בחצי האי קרים, פוטין הדיח את מפקד צי הים השחור. מפקד צי הים השחור היה אחראי על כל המערך הצבאי באזור של חצי האי קרים ובעקבות סדרת הפיצוצים, הוא הודח. מינויו של סגן – אדמירל ויקטור סוקולוב, כמפקדה החדש של הפיקוד העליון של הצי, התרחש מייד עם הדחת מפקד צי הים השחור.

אך בכל הדיווחים האלו יש להטיל ספק מאחר ואין לדעת מה פוטין באמת עושה?

יש דיווחים כי פקודת המינוי הגיע ישירות מפוטין, אך אין לכך כל ראיה רישמית ובינתיים מכחישים את השמועה.

חצי האי קרים, ידוע כאזור רווי מחלוקת בין שתי המדינות. במרץ 2014 סופח חצי האי קרים לרוסיה, לאחר שהצבא הרוסי פלש לתוכו וביצע משאל עם לגבי השליטה עליו. האוקראינים עד היום לא מוכנים לקבל את ההשתלטות הזו ולא רואים ברוסיה כחלק ממנו.

הפיצוצים על האי גרמו לבהלה מטורפת וקרוב ל 50 אלף אזרחים עזבו את האי במנוסה. חצי האי קרים שימש לרוסים נקודה לוגיסטית חשובה מאוד, במלחמה מול אוקראינה. ההפצצה על האי, גרמה לנזק עצום לרוסים וכנראה שזה מה שהוביל את פוטין לחשוב על יישוב הסכסוך מול זלנסקי.

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

העלאת תמונות סטוק: כך תעשו כסף מהאינטרנט ללא ניסיון בצילום או עיצוב גרפי

בחירות 2023 – איך הבחירות יהרגו לנו את תקציב השיווק

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button