הדר מוכתר, דירה אחת ורשת גועשת, מה האמת ומה השקר?

הדר מוכתר יו"ר מפלגת הצעירים בוערים התפרסמה בעיקר בתור מפגינה קבועה על יוקר המחייה מדינת ישראל הדר הציגה את עצמה כבחורה ענייה ללא דירה

הדר מוכתר יו"ר מפלגת הצעירים בוערים התפרסמה בעיקר בתור מפגינה קבועה על יוקר המחייה מדינת ישראל הדר הציגה את עצמה כבחורה ענייה ללא דירה שחייה על חשבון הוריה ומנסה לשרוד את היום שלה בקושי רב מאוד עשתה המון רעש ברשת והציגה מצגות שכיום נחשבות שקריות, ואפילו מנוהלת חקירה של רשות המיסים עליה, העוני, המחייה והכסף כבר כנראה לא כלכך חסרים להדר מוכתר.

לאחר שעשתה רעש שככל הנראה בא לרעתה התגלה לאחרונה שהדר מוכתר מחזיקה בדירה בבעלותה, לאחר שהכחישה ואמרה שאין לה דירה כלל והיא חיה על חשבון ההורים שלה וזעקה את זעקת הנוער שאינו יכול ולא יצליח להשיג דירה לעולם עקב יוקר המחייה במדינת ישראל, אז נכון מאוד.

הזעקה של הדר הינה מוצדקת ובאמת הנוער שאין לו כיום הורים בעלי ממון אינם יכולים לקנות דירה אבל הדר כנראה אחת מאותם הילדים שנולדה להורים שיש להם.

בכל מקרה לרגע זה הדר הבת 20 באמת מתגוררת עם הוריה בקריית אונו ובו יש לה חדר שינה משלה, הדירה של הוריה בקריית אונו מרוצפת ומסודרת ובסרטונים שלה שהיא מפרסמת רואים רהיטים בהירים טלוויזיה ופינת אוכל מסודרת וכל מה שנוגע לחדר הפרטי שלה הינו כבר סיפור אחר לחלוטין ו "הסדר" בחדר שלה בהחלט מציג את אישיותה של הנערה שכל כך "נלחמת" עבור הצעירים של ימינו.

מאתמול הרשת גועשת לאחר שהתפרסמו ידיעות חדשות על הדר מוכתר לאחר שהצל גילה שלהדר מוכתר בעצם קיימת דירה בחיפה על שמה וזאת לאחר פעמים רבות שהיא טענה שאין בבעלותה שום דבר בכלל. הדר רצה לכנסת בשמם של הצעירים שאין להם אופציה לקנות מקום מגורים ולחיות בכבוד, על פי הבדיקה של עיריית חיפה מסתבר שלמוכתר יש דירה על שמה בעיר חיפה שנקנתה בכלל בשנת 2001 על ידי אביה.

מדובר בדירה שהיא יחסית קטנה 56 מ"ר סך הכול, ארבעה חדרי שינה עם נוף מהמם לים. מבחינת מוכתר אין שום קשר למה שקיים אצלה מבחינת נכסים למה שהיא רוצה להשיג כיום ואומרת "אבא שלי נתן לי כסף לדירה מכספי הפנסיה שלו, כל מה שהיה לו הביא לי הדירה אכן על שמי אבל לא שלי אני לא מתכוונת לקחת את הכסף של ההורים שלי ואני רוצה לקנות דירה בכוחות עצמי מבלי לקחת להורים שלי שקל"

כאשר הדר נשאלה שוב האם הטענה שאין לה דירה משלה היא נכונה היא המשיכה להכחיש פעמים רבות, וטענה שהדירה על שמה אך אינה שלה, על פי מה שהיא אומרת זאת ההכנסה לפנסיה של אבא שלה מה שמעלה שאלה נוספת איפה מס הרכישה? ומה לעזאזל קורה כאן?

וכאן נכנסת חקירה של רשות המיסים שהגיעה לעשות לנו סדר, רשות המיסים התחילה הבוקר את חקירתה על נסיבות רכישת הדירה שרשומה על הדר מוכתר והאם הדיווח לרשות המיסים והתשלום לרשות המס אכן אמתיים עם זאת התגובה הרשמית של רשות המיסים הייתה "בשל חובת הסודיות הקבועה בחוקי המס, איננו יכולים להתייחס לשאלת קיומן או אי-קיומן של בדיקות או חקירות הנוגעות לאדם מסוים". 

אז מה בעצם זה אומר? זאת באמת מתנה או רישום מפוברק על מנת לקבל הטבות מס?

להעביר במתנה דירה זה משהו מאוד שכיח ואפילו לגיטימי, ובדרך כלל רשות המיסים רואה בזה כמו התחכמות על מנת לקבל הטבת מס, במילים אחרות הבחירה לתת במתנה דירה ולא לרשום את הדירה הזאת על השם של ההורים אלה על שם הילדים אוטומטית נותנת הטבת מס אם לא ידעתם את זה עכשיו אתם מודעים לכך.

כאשר אין לילדים שום נכס אחר ברשותם ומדובר על רכישת דירה אחת בלבד קיים פטור ממס רכישה עד סכום של 1.8 מיליון שקלים וברגע שזאת דירה להשקעה אז אתם מחויבים בחמישה אחוז מס רכישה, ברגע שזאת אינה הדירה היחידה אתם מחויבים במס רכישה מלא.

השאלה הגדולה מכולם שהולכת לשאול רשות המיסים את משפחת מוכתר היא האם באמת ניתנה הדירה למוכתר במתנה או שזה הינו רישום פיקטיבי על מנת לקבל הטבת מס וזאת בדיוק הבדיקה שהולכת לבצע רשות המיסים והולכת לבדוק מי באמת שולט בנכס שרשום על הדר, מי מתגורר בה במידה והיא מושכרת, ומי בעצם נהנה מהרווח של השכירות? 

בראיון עם הדר שנעשה עם עודד בן עמי "בשש העם" אמרה מוכתר "הדירה אינה שלי." מוכתר ממשיכה לטעון בתגובה לשאלה בנוגע לדירה שכולם מדברים עליה.

"הדירה הזו היא הפנסיה של ההורים שלי הם עבדו מאוד קשה והשקיעו בדירה הזאת אתם באמת חושבים שאגור בדירה כזאת? אני אקח להורים שלי את הפנסיה?"

בן עצמי המשיך ללחוץ על הדר בנוגע לבעלותה על הדירה ושאל על מי היא רשומה? הדר ענתה בתגובה "בסדר, היא רשומה על שמי, וואטאבר. יש להם את הסיבות שלהם". למרות שהיא כלל לא הבינה את חשיבות הדבר שאמרה וניסתה להקטין את זה כמה שיכלה בן עצמי חזר שוב ושוב לאותה השאלה.

ולאחר מכן הדר הודתה ואמרה "״את הכסף מהשכירות אני מעבירה להורים שלי – אני לא אגור בדירה הזאת. אני מרגישה שעושים לי פה עוול. אני שוב חוזרת – אין לי דירה בישראל. הדירה היא הפנסיה של ההורים שלי, ואני לא יכולה לגור בדירה הזו. אני אוכל לקבל את הדירה רק אם חס וחלילה הם ימותו, זו הדרך היחידה שלי לקבל את הדירה הזאת וזו הדרך היחידה של הצעירים לקבל דירות – רק שההורים שלהם נפטרים״.

מוכתר ממשיכה במסע ההכחשות שלה וממשיכה לטעון שאת הדירה ההורים קנו לה ושזה הוא סיפור מאוד מורכב ולא באמת ניתן לתפוס אדם במילתו. הדירה אכן רשומה על שמה ואת כספי השכירות הדר מעבירה להורים שלה, כך היא טוענת אבל לאחר שנשאלה הדר על מי משלם על מיסוי הדירה הדר ענתה שאינה מבינה בכך דבר ולא ידעת מה לענות כלל על השאלה.

עו"ד חן דסטגור מומחה במיסוי נדל"ן, מסבירה: "עם צמצום מדיניות הפטורים הקיימים במיסוי מקרקעין על ידי הממשלה, אנו עדים לתופעה בה אזרחים מבצעים תכנוני מס באמצעות הענקת דירות במתנה לקרובים. "לרשות המיסים סמכויות לבצע בחינה מדוקדקת ביחס לאמיתות המתנה. אי ניתוק הקשר בין נותן המתנה לדירה, כדוגמת רישום הערה המגבילה זכויות של המקבל על המתנה, המשך גביית דמי השכירות על ידי נותן המתנה וכד', עשויה להוביל את נציגי רשות המיסים לפסול את המתנה, על כל המשתמע מכך". 

בנוסף לכל הרעש בתקשורת הדר הגיעה לראיון אצל אופירה וברקו ממנו יצאה בסערת רגשות ומיד פרסמה סרטון בו היא בוכה ואומרת שהיא נטשה את הריאיון כי אופירה וברקו עשו עליה "אמבוש".

עוד הוסיפה ואמרה: "כל היום התכוננתי לראיון הזה איתם ישבתי בבית ועברתי על הטקסטים מעולם לא חשבתי שיעשו לי דבר כזה בשידור חי" הוסיפה ואמרה הדר " מה עשיתי? לקחתי שוחד? גנבתי? לליברמן לאיילת שקד או לשאר פוליטיקאים בחיים לא היו עושים את זה אז למה בי חובטים ללא סוף?"

מאופירה וברקו נמסר "במהלך הצילומים של התוכנית הדר מוכתר בחרה לעזוב את האולפן לאחר עימות עם אחד מחברי המפלגה"

ככל שהדר עשתה יותר ויותר רעש ככה עוצמת התופעה גדלה ואיתם גם הקונספירציות והתיאוריות על כך שהיא בכלל נשלחה על ידי פוליטיקאי על מנת לבזבז קולות וגם על כך שהשם שלה היה בדוי בכלל, ושהיא בכלל ילדה מפונקת וילדת שמנת שגדלה למשפחה של עשירים.

אז בואו נעשה לכם קצת סדר בכל השמועות הללו –

הדר מוכתר אכן לא נקראת ככה והיא בעצמם הדר מנור, אך כיום היא נקראת הדר מוכתר וזה מכיוון ששמה המקורי של משפחתה הוא מוכתר ועם השם הזה סבא שלה עלה לארץ מעיראק והדר פשוט שינתה את משפחתה למנור עם השם הזה היא נולדה וגדלה ומשפחתה המורחבת עד היום נקראת ככה למרות שאביה לפני מספר שנים החליט להחזיר את השם המקורי למשפחתם – מוכתר -.

אז מי זה האבא שנתן במתנה את הדירה לבת שלו ?

אבא של הדר מוכתר הינו איציק מוכתר אשר היה מנכ"ל של "סומפי" המעניקה פתרונות חכמים לבתים ובזמן הזה הוא משתף פעולה עם הדר בסטארט-אפ הרפואי שהיא תכננה להקים וקיבלה עבורו אגב מימון מרשות החדשנות (אנחנו רק אומרים)… בעקבות השינוי של השם משפחה עלו ברשת המון שמועות על כל שהדר מגיעה ממשפחה של מיליונרים בכלל ואנשי עסקים מהצד של המיליונר המוכר יצחק מנור שמנהל את קבוצת הרכב לווילנסקי אך השמועות הללו כמובן אינן נכונות.

אז לאחר שעשינו סדר בכל השמועות לגבי הדר נחכה לשמוע מה יש לרשות המיסים לחדש לנו והאם הדר באמת קיבלה את הדירה במתנה או שבסך הכול ההורים העניים שלה רצו לקבל הטבות מס רכישה על הדירה ועקב זה רשמו אותה עליה, נמתין ונגלה בהמשך.

 

לעוד נושאים שיכולים לעניין אתכם לחצו –

אלעזר שטרן עלול לאבד את סיכויו להיבחר ליו”ר הסוכנות היהודית

חיפה נגד פריז – מסי כיבה את האנרגיות באצטדיון

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button