ארז קמרובסקי שהואשם בהטרדות מיניות לאחרונה מכחיש

קומרובסקי מי אתה באמת? בכמה פרסומים בחצי שנה האחרונה הופיעו מספר עדויות מטעם נשים אנונימיות על היחס המזעזע של ארז קומרובסקי

ארז קמרובסקי מי אתה באמת? בכמה פרסומים בחצי שנה האחרונה הופיעו מספר עדויות מטעם נשים אנונימיות על היחס המזעזע של ארז קמרובסקי שנהג להשפיל, לקלל ואף להטרידן מינית באופן קבוע בזמן שהעסיק אותן בקייטרינג שלו. בכתבה שהתפרסמה ב mako  לראשונה, שתיים מהמתלוננות מתראיינות בשמן המלא ועם תמונות שלהן. הן משתפות כי דמותו של קמרובסקי כ"דובון אכפת לי" היא רחוקה שנות אור מהאישיות האמיתית שלו.

קמרובסקי בתגובה הכחיש את כל הטענות.

לא מעט תלונות החלו לצוץ בשנה האחרונה ופורסמו באמצעי התקשורת. התלונות האלו הוגשו באופן אנונימי עד לאחרונה ששתיים מהמתלוננות בחרו להיחשף ולספר את כל השתלשלות האירועים. לי לאב, בת ה – 31, היא אחת המתלוננת שעבדה אצל קומרובסקי כאופה בקייטרינג, במשך שנה אחת  בשנת 2016. לאב משתפת עד כמה קומרובסקי היה שטני ואכזרי שהנחיל אימה וטרור. היא מייחלת לעצמה שלעולם לא תפגוש עוד מעסיק שטני ואכזרי כמו קומרובסקי.

לטענותיה, קומרובסקי היה משפיל וצורח באופן קבוע, מגיב באמרות מיניות מזעזעות שכל אדם היה חש חלחלה למשמע הדברים. היא מספרת שפעם אמרה לו ששימנה את הבצק והוא בתגובה ענה שגם אמא שלו משומנת. אימרות כגון: "אמא שלך מוצצת טוב…?" היו בגדר ברכת שלום, כשהיה נכנס, מתגנב מאחורי הבנות העובדות ולוחש באוזנן. היא ממשיכה ומשתפת איך היה מעיר על ריחן של הבנות מאיבר המין שלהן והכל תוך כדי שהן עובדות, לשות בצק או חותכות את הסטייקים. עבורו זה היה כבדרך אגב, להפריע כך ולצחוק תוך כדי שחולף על כל עמדת בישול של אחת הבנות ומשם לעמדה הבאה בתור.

לאב הגיעה כמעריצה של קמרובסקי, העבודה עימו הייתה מבחינתה זכות ענקית שנפלה בחלקה, אך המציאות העירה אותה מחלומה שהתגשם לתוך סיוט מתמשך.

היא משתפת שההתייחסות להמשך עבודתה תחת תנאים של השפלות, צעקות והטרדות מתמשכות, היא כפי שמתייחסים למערכת יחסים אלימה שלקורבן קשה לצאת ממנה כשאין לו את היכולות הנפשיות לעזוב או את התמיכה מהסביבה הקרובה, לה הוא זקוק כדי לצאת מזה. רוב העובדים במטבחים, הם אנשים עם הפרעות קשב וריכוז מהחמורים, עם בעיות משפחתיות לא פשוטות של הזנחה או בכלל חיים במסגרות.

לכן, נורא קל לנצל את אותם עובדים כי אין להם לאן ללכת והתחושה היא שזה מה שדורש המקצוע ויש להתמודד עימו. השאיפה של העובדים היא ללמוד מניסיונם של מנטורים על מנת להצליח. קמרובסקי לא כזה חמוד כמו שמצטייר בעיני כולם, הוא לא אותו דובון אכפתי לי שרואים בו ונהפוך הוא, המרחק בינו לבין אותו דובון אכפתי לי הוא שנות אור והדימוי ההולם אותו הוא דווקא השטן.

לאב משתפת איך לאחר כל אירוע היא הייתה בוכה בשירותים. היו לו שתי פנים, אחת כשהיה צורח עליה והאחרת, כשראה אורח ומשנה מייד את ארשת פניו ולוחץ את ידו של האורח. יש כאלו שמאמינים שלאור נטיותיו המיניות לגברים, אין ביכולתו להטריד נשים, אך אדרבא, זה מה שמוביל אותו לשנאת המין הנשי, התעללות נפשית והשפלתו באופן קבוע.

את ארז קמרובסקי כולנו מכירים כבר יותר מ 25 שנה, כבעליה של רשת בתי הקפה "לחם ארז" אותה מכר לפני 15 שנה וכמובן, כחבר בצוות השופטים של התוכנית האהובה "משחקי השף" ברשת 13. ארז קמרובסקי החל בתוכנית הקונדיטוריה של "משחקי השף" והמשיך לכהן כשופט גם בעונות הבאות, עד לפרסום בפברואר השנה בדבר הטענות החמורות, לכאורה כנגדו על יחס של זלזול, השפלות, אמרות בעלות אופי מיני ונגיעות לא נעימות לעובדות תחתיו, שהובילו לפרישתו מהצילומים לעונה החדשה.

כדי להוכיח את רמת המיזוגיניות של קמרובסקי גם רויטל חמודות בת ה 39, גרושה ואמא לשתי בנות, מהוד השרון נחשפת בפנים גלויות, לאחר שבעבר התראיינה בשם בדוי, ומספרת על מעלליו במשך 20 שנות עבודתה תחת ידיו של קמרובסקי. חמודות מספרת איך נהגה לספוג ממנות ביטויים קשים על ריחות איבר מינה ואיבר מינה של אימה, ביזוי והשפלה תמידיים אל מול כל העובדים והכל להעצמת רמת ההשפלה והביזוי כלפיה.

היא שוב חוזרת על מה שלאב שיתפה, אותן המילים נאמרו גם לעברה לגבי האם אמא של מוצצת? בנוסף היה צוחק על המוצא הפרסי שלה כשהיה טוען שהריחות מאבר המין שלה הן כמו מאכלי הפרסים.

לאב וחמודות לא רצו להגיש תלונה, הן לא חשבו שמישהו ייקח אותן ברצינות אך חמודות משתפת כי למרות הערצתה העיוורת לארז שעד היום היא מאמינה שבדרכו ההזויה, אהב אותה, היא גם לא מוכנה לשתוק יותר ורוצה לתת לעוד נשים שחוות את זה את האומץ לצאת החוצה ולהפסיק לשתוק.

הפוסט טראומה שלה כתוצאה מעשרים שנות התעללות הביאו אותה למצב שקשה לה עם כל סוג של מגע בין אם אינטימי או לחילופין של חברה קרובה. כל מצב אינטימי מציף מול עיניה את פרצופו של קומברובסקי.

בבית המשפט תלויות כיום כנגד קומרובסקי שלוש תביעות אזרחיות כנגדו אישית וגם כנגד הקייטרינג בבעלותו על הטרדות מיניות במקום העבודה וגם על פי חוק הנזקין. עורכת הדין של שלושת התובעות טוענת כי הן לא היחידות שמספרות בדיוק את אותו הסיפור על קומרובסקי. נשים נוספות, קולגות ועובדות נוספות, עדיין חוששות ואף מתביישות לצאת לאור עם סיפורן.

עוה"ד קרן ברק, עדיין מקווה שהן תקבלנה אומץ לעמוד מול ארז קומרובסקי. עו"ד קרן ברק מחדדת כי התביעות מתייחסות לקייטרינג "ארז וחנן" שבה עבדו התובעות.

מטעם ארז קומרובסקי וחנן עזרן נמסר כי "אין בטענות אמת, נותיר את ההכרעה לבית הדין" השניים דוחים את הטענות ומציינים כי במהלך עשרים שנות עבודתם דאגו לכל העובדים, לביטחונם האישי ולתחושותיהם בסביבת העבודה, תוך כדי שהם מציינים כמה העובדים יקרים לליבם. את המאבק הם לא מוכנים לנהל בתקשורת שעושה עוול עימם ועם פועלם במרוץ השנים. "את ההכרעה בנושא נותיר לבית הדין לעבודה".

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

משחקי אגו בין גברים לנשים ולמה חשוב שתדעו שזה מיותר

פוטין יפגש עם זלנסקי? האם המלחמה קרובה לסיום

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button