מתי כדאי להחליף תריסים לחדשים ומתי לתקן? המומחים מסבירים

 לפעמים הם נראים לנו מובנים מאליהם, אבל לתריסים יש השפעה לא מבוטלת על המראה של כל חלל שבו הם מותקנים. בנוסף, לכל תריס יש תועלת פרקטית, שלא באה לידי ביטוי אם הוא לא תקין לחלוטין. לכן, כשיש בעיה או פגם כלשהו בתריס עולה השאלה שבכותרת: האם כדאי להחליף את אותו תריס, ואולי עדיף דווקא להתקין אחד חדש?

בעמוד זה תמצאו מידע שיעזור לכם למצוא את התשובה הטובה ביותר עבורכם – כדי ליהנות מבית שנעים לחיות בו.

גיל התריסים

השיקול הראשון שכדאי לקחת בחשבון כשמתלבטים אם לתקן את התריסים או להחליף אותם בחדשים הוא הגיל של התריס הקיים. במרבית המקרים תריסים יחסית חדשים לא כדאי להחליף, אלא עדיף לתקן. לעומת זאת תריס בן 20 שכבר התבלה אפשר כמובן לתקן, אבל סביר להניח שיצוצו תקלות נוספות בעתיד הלא רחוק, בגלל הבלאי הבלתי נמנע, ולכן כדי לחסוך את הטרחה ואת הפגיעה באיכות החיים, מומלץ תריס חדש.

היקף הבעיה

כל תקלה תפעולית ניתנת לתיקון, ולכן אין סיבה למהר לקנות תריס חדש. כך למשל תריס חשמלי שלא עולה יחזור לעבוד במקרים רבים אחרי ביצוע פעולה פשוטה יחסית – החלפת הרצועה שמחזיקה אותו (בעלות של כמה מאות שקלים בלבד). באופן דומה ניתן לתקן מסילה של תריס הזזה שהתעוותה, להחליף קפיץ של תריס גלילה ידני במקום את כל התריס, וגם כשישנה תקלה משמעותית, במנוע של תריסים חשמליים, ייתכן שאפשר יהיה להתגבר עליה (ובכל מקרה עדיף להחליף את המנוע בלבד ולא את כל התריס, אם השלבים עצמם במצב סביר).

העיצוב של התריסים ועיצוב הבית

תריסים הם תוספת מתבקשת בכל מקום שיש בו חלון, כדי להעניק לכם שליטה מלאה על רמת הפרטיות, כמות האור בחלל וזרימת האוויר. אבל תריסים, כמו כל פריט בבית בעצם, הם גם מוצר שנבחן בהיבט האסתטי. אם אתם אוהבים את התריסים הקיימים, והם משתלבים באופן מוצלח עם עיצוב הבית הנוכחי – אין טעם להחליף אותם ועדיף לתקן. גם אם אתם מתכננים בשנים הקרובות שיפוץ מקיף, כדאי בעת הנוכחית לתקן את התקלה ולא להתקין תריסים חדשים – שעלולים לא להשתלב עם סגנון העיצוב שתבחרו לבית במסגרת השיפוץ.

מסגרת התקציב

כל החלטה מושפעת באופן טבעי גם מהשיקול הכלכלי. תיקון תריסים כמובן זול יותר בהשוואה לרכישת תריסים חדשים, ואם אלה הקיימים יכולים לשרת אתכם – גם מבחינה פונקציונלית וגם מבחינת הנראות שלהם – עוד כמה שנים טובות, חבל למהר להחליף. כן חשוב להפקיד את מלאכת התיקון של התריסים בידיים מקצועיות מאוד, כדי שלא תסבלו מתקלות נוספות בטווח הקרוב. תיקון התריסים הוא גם הבחירה הנכונה מבחינה אקולוגית – עוד פרמטר שהפך לרלוונטי מאוד בשנים האחרונות, ומומלץ להתייחס גם אליו.

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button