מהפכת הסיבים האופטיים – מה משמעותה למהירות הגלישה שלנו?

  אחת התופעות המעיינות ביותר במאה ה-21 היא שינוי קצב החיים. המציאות מתנהלת במהירות גבוהה יותר מבעבר, הרבה יותר גבוהה. כל צעד כמעט אפשר להשלים בזמן קצר יותר, ובאופן כללי התרגלנו לסיפוקים מידיים ולתגובה כמעט בן רגע לכל פעולה שלנו. בפרט מורגש השינוי הזה באינטרנט, שמשנה לשנה הופך ליותר ויותר מהיר. 

למעשה, יש מחקרים שהוכיחו כי אם אנחנו נכנסים לאתר, והוא לא עולה תוך 2 שניות, רובנו נחשוב שהוא לא תקין ולא מעט בני אדם יוותרו על הגלישה בו. כשכל תזוזה קלה של האצבע על מסך הסמארטפון מובילה אותנו לאן שרצינו, אין פלא שרף הסבלנות יורד – ולכן יש גם צורך באינטרנט יותר ויותר מהיר.

מי שמספק את הצורך הזה הם הסיבים האופטיים, שחוללו מהפכה של ממש בכל הנוגע למהירות הגלישה שלנו, וכאן בעמוד תמצאו מידע מקיף בנושא.

מ-56K ל-500M

עבור צעירים שנולדו לעידן הסמארטפונים והאינטרנט המהיר מאוד זה אולי נשמע כמו צ'יזבטים (מונח שגם הוא לכשעצמו שייך לתקופה שכמעט ולא קיימת יותר) – אבל פעם גלשנו במהירות של 56K בשנייה. למעשה הראשונים שהתחברו לאינטרנט גלשו במהירות נמוכה אפילו יותר, כך שגם אתרים בסיסיים מאוד סיימו לעלות רק אחרי שניות ארוכות. הורדת שיר, שלא לדבר על הורדת וידאו, כבר נמשכו ימים שלמים – בסך הכל לפני 20-25 שנים.

היום מהירויות של 100MB בשנייה, 200MB בשנייה ואפילו 500 מגהבייט נתפשות כטבעיות – ומן הסתם בעוד מספר שנים נוכל לבחור גם חיבורים מהירים יותר.

איך סיבים אופטיים מייצרים אינטרנט במהירות מסחררת?

סיבים אופטיים מתקדמים בנויים מחומרים שקופים ובפרט זכוכית. קרני האור נעות לאורך הסיב, שמורכב מליבה וממעטפת, במהירות מקסימלית מפני שמהירות האור כידוע גבוהה במיוחד. בזכות המבנה המדויק של כל סיב אופטי מתקדם, גם כשהוא מתפתל האותות האופטיים מגיעים ליעד בדיוק כפי שהיו בנקודת המוצא. רמת הדיוק הגבוהה מאוד נובעת גם מהעובדה שסיבים אופטיים חסינים להפרעות אלקטרומגנטיות ולפגעי מזג האוויר (שעלולים לשבש תעבורת אינטרנט מהדור הקודם, שמבוסס על כבלי נחושת).

השילוב של המהירות עם הדיוק משדרג מאוד את חוויית הגלישה, ועוד תורמת לכך היציבות הרבה של תעבורת האינטרנט דרך סיבים אופטיים.

באילו מקרים כדאי במיוחד לנצל את מהפכת הסיבים האופטיים?

בזכות המהפכה שחוללו הסיבים האופטיים כל אחד וכל אחת יכולים ליהנות מאינטרנט מהיר במיוחד, וגם העלות סבירה לחלוטין. בפרט מומלץ לנצל את האופציה הזו לבעלי ובעלות עסקים שזקוקים לחיבור מהיר כדי לא לבזבז זמן יקר ועל-מנת לייצר סביבת עבודה יעילה במיוחד. עוד קהל יעד של אינטרנט על גבי סיבים אופטיים הוא גיימרים, שעבורם כל עשירית שנייה של דיליי עלולה לפגום במידה משמעותית בהנאה ממשחקים שונים. גם מי שגולשים במשך שעות רבות מדי יום ומשתמשים באינטרנט באופן מסיבי יזכו לתועלת רבה אם יעברו לסיבים אופטיים.

 

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button