שחייה ויתרונותיה, 8 סיבות למה להתחיל לשחות בכל רמת כושר.

שחייה היא אמצעי כושר ובריאות מצוינים, לא משנה איזה רמת כושר אתם נמצאים, לשחייה המון יתרונות לחיזוק הגוף והנפש. הנה 8 סיבות להוציא את הבגד ים.

שחייה יכולה לעשות מהפך לשרירים, להפוך אתכם למלכי האירובי ובאותה נשימה להרגיע אתכם כאילו אתם עושים בטן גב בחופי אילת. אם זה לא מספיק כדי לגרום לכם ללבוש כבר את הבגדי ים שלכם ולרוץ לבריכה הנה כמה יתרונות מעניינות.

1. שחייה לאימון גופני :
אנחנו מפעילים את כל שרירי הגוף כשאנחנו שוחים. כך שגם אם תשחו שחיית חזה רגועה או שחיית פרפר נוכל לקבל אימון גוף מלא. פעילות גופנים במים גורמת לנו לעבוד קשה יותר , לכן שחייה של לפחות חצי שעה בבריכה נוכל להשוות אותה לאימון של 45 דקות במכון כושר.

2. הקשר של שחייה למתח נפשי:

זרימת מים ורעש של מים הם תכונה שמרגיעה אותנו מהר, בכל ספא נוכל למצוא מפל מים קטן או אפילו מוזיקה של מים מרגיעה, למים יש יכולות פסיכולוגית מדהימות על הגוף שלנו. לצוף בים הפתוח או אפילו בבריכה גורמת לנו להתנתק לכמה רגעים ולשכוח מהסטרס בחיי היום יום שלנו. רוב האנשים שרוצים להתחיל ספורט מאוד מתקשים למצוא את התפיסה הנכונה והרצון העצמי להתחיל, התחלת אימוני כושר בבריכה היא הדרך הטובה ביותר להיכנס לעולם הבריאות והספורט.

3. שחייה שורפת קלוריות:
 הדרך המהירה ביותר לשריפת קלוריות, שחייה עדינה יכולה לשרוף כ200 קלוריות בחצי שעה ! זה מדהים.

4. שחייה מורידה את הסיכון לחלות:

מלבד היותה צורה נהדרת להורדת משקל וסטרס, שחייה אפילו מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות. שחייה של חצי שעה פעם בשבוע יכולה לסייע בהגנה מפני מחלות לב שבץ וסוכרת סוג 2.

5.שחייה תומכת בגוף:

מים תומכים עד 90 אחוז ממשקל הגוף. כך אם נפצעתם ואתם צריכים דרך להזיז את האיבר הפצוע מבלי מאמץ וכאב , לשחות במים הוא הפתרון המצוין ביותר להשאיר את האיבר פעיל.

6.מעלה את רמת האנרגיה בגוף:

חוסר פעילות גופנית ואכילה לא בריאה מעלה את העייפות וסוחטת מאיתנו כל אנרגיה אפשרית בצורה רעה. 30 דקות שחיית חזה שלוש פעמים בשבוע יכולה להקפיץ לנו את האנרגיה חזרה ולהגביר את חילוף החומרים בגוף.

7. לשחות ללא הזעה:

אם עד עכשיו לא הייתם מוכנים לעשות פעילות גופנית כי אתם שונאים להזיע, שחייה היא הפתרון המושלם בשבילכם. לעולם לא תרגישו שאתם מזיעים בזמן שחייה, המים תמיד מקררים אותנו.

 

8. גורמת לגמישות:

מתאמנים רבים פוסחים על שלב הגמישות ומתחילים ישר בתרגילי כוח , זאת טעות חמורה ואסור לדלג על שלב המתיחות כדי לא לגרום לפציעות מיותרות. רוב התרגילים במים הינם סוג של מתיחות, רק היתרון שבתוך המים, לא נוכל לעשות תנועות חדות במיוחד והם מפחיתים משמעותית את הסיכון להיפצע.

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button