שר התשתיות לשעבר יוסף פריצקי נפטר אמש בגיל 66

שר התשתיות הלאומיות לשעבר, יוסף פריצקי נפטר ביום שלישי בגיל 66. השר לשעבר היה חבר במפלגת 'שינוי'. הוא נולד וגדל בעיר ירושלים

שר התשתיות הלאומיות לשעבר, יוסף פריצקי נפטר ביום שלישי בגיל 66. השר לשעבר היה חבר במפלגת 'שינוי'. הוא נולד וגדל בעיר ירושלים ובצבא שירת בתור כתב צבאי מטעם גלי צה"ל. לאחר שירותו בגלי צה"ל עבר לשרת כמש"ק חינוך בפיקוד מרכז, הוא השתחרר בדרגה של סמל.
בתקופת השנים 1983-1979 חזר פריצקי לירושלים ועבד בתור מפיק ועורך מוזיקלי בערוץ של "קול ישראל", זאת בזמן ובמקביל שהוא לומד משפטים באוניברסיטה העברית. אם סיומו החל ב83 לעבוד כעורך דין וכשלוש שנים לאחר מכן, עבר לניו יורק להמשיך עבודה שם. 
יוסף פריצקי ייסד ושימש כיושב ראש של עמותת 'עם חופשי', כחלק מהעבודה בעמותה פריצקי הוביל מספר מאבקים כנגד הכפייה הדתית. בין המאבקים נכלל הניסיון לסגירת בית קולנוע בקניון 'אביב' בשבתות, כמו כן גם ניהל מאבק נגד הקמה של בית כנסת חדש בשכונת רמת אביב ג' בתל אביב, בנוסף ניהל מספר לא מבוטל של מאבקים למען האמונה כנגד הכפייה הדתית בארץ.
במהלך הבחירות לכנסת ה15 של ישראל, הואר נבחר כמקום רביעי ברשימה של 'שינוי' לכנסת. באותו זמן היה חבר במספר ועדות חשובות כמו העבודה, הרווחה והבריאות. בנוסף היה חבר גם בוועדת הכספים, ביקורת המדינה ובוועדה המיוחדת שהוקמה למען הנושא של העובדים הזרים בארץ.
בבחירות הבאות, לכנסת ה16 בשנת 2003 הוא נבחר שוב במקום רביעי ברשימה ומונה להיות שר התשתיות הלאומיות בממשלה בהנהגת אריאל שרון. בחודש יולי של 2004 התעוררה סערה ציבורית רחבה בעקבות חשיפה פומבית של קלטות בהן שומעים את פריצקי מדבר עם חוקר פרטי בנוגע למאבק פוליטי בינו ובין אברהם פורז. בעקבות חשיפת הקלטות פוטר פריצקי מתפקידו בכנסת והוא הוצא מסיעת שינוי הכנסת. לאחר מכן, פריצקי הקים את צל"ש אך בסוף לא התמודד לבחירות הבאות של הכנסת ה17. 
יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, שהקימה עמו את עמותת "עם חופשי" נפרדה: "יוסי, ארנן יקותיאלי ז"ל ואני הקמנו ב-96' את 'עם חופשי' כחלק מהמאבקים בשנים ההן נגד הכפייה הדתית. היה לו חוש הומור אדיר, היה חכם חד ובול על הנקודה. נבחרנו ביחד לכנסת ב-99 והוא לא פחד לעמוד מול העולם כולו, וכך גם מול המחלה שחיסלה אותו. היה שלום יוסי".
לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button