לב טהור חברי הכת מנסים להגיע לאיראן: "עסקת שליט תיראה כמו משחק ילדים ליד זה"

לב טהור באמת? משפחות מודאגות דיווחו למשרד החוץ הישראלי כי קיים חשש שחברי הכת החרדית - קיצונית שרובם בעלי אזרחות ישראלית

לב טהור באמת? משפחות מודאגות דיווחו למשרד החוץ הישראלי כי קיים חשש שחברי הכת החרדית – קיצונית שרובם בעלי אזרחות ישראלית, עלולים לנסות להגיע לאיראן החשש הגדול הוא שחברי הכת יחטפו בידי האיראנים וישמשו כקלף מיקוח מול ישראל. במקביל לפנייה מחשש לביטחונם של חברי הכת בעלי האזרחות הישראלית, התקבלה פנייה זהה בארצות הברית לגבי חברי הכת שהם בעלי אזרחות אמריקנית.

דווח בנושא כי המשפחות המודאגות פנו בבקשה לשרי החוץ והמשפטים בארץ לשלוח מכתבים דחופים לעמיתיהם הנמצאים בגואטמלה שם נמצאים הכת שכרגע בהנהגתו של אליעזר רומפלר, בבקשה דחופה לסגור את הגבולות כדי למנוע מהם בריחה. המשפחות טוענות כי "הגעתם לאיראן עלולה לגרום לאירוע מדיני וביטחוני" ועוד הוסיפו כי "עסקת שליט תיראה כמו משחק ילדים ליד זה".

עוד דווח כי קבוצה של חברי הכת שהיו בעלי דרכונים אמריקניים נעצרו על ידי הרשויות בגואטמלה כנראה בעקבות בקשה מהרשויות בארה"ב כמו כן, התקבלו דיווחים כי גם משפחות ישראליות של חברי הכת עשו תהליך דומה של פנייה למשרד החוץ שבעזרתו של השגריר מטעם ישראל בגואטמלה מתי כהן פנו לתובעת הכללית במדינה קונסואלה פורס כדי למנוע גם מחברי הכת בעלי הדרכון הישראלי לצאת מגבולות המדינה בנוסף הוגשה בקשה מטעם הנציגים הישראליים לקדם תהליכים משפטים כנגד המנהיגים וראשי הכת.

לא מדובר בפעם הראשונה שחברי הכת הקיצונית 'לב טהור' מנסים למצוא מפלט באיראן, למרות שראשי הכת כאמור נמצאים במאסר בארצות הברית כבר בשנת 2018 התקבלו דיווחים כי חברי הכת ביקשו מהרפובליקה האסלאמית באיראן פלט מדיני נכון להיום ידוע על כשלושה חברים מהכת שהצליחו להגיע לכורדיסטן, הם חיכו שם בכוונה להמתין לשאר אנשי 'לב טהור' ולברוח כמו שתכננו, כולם ביחד לאיראן. עד כמה שידוע חברי הכת שכרגע נמצאים בכורדיסטן הם משה יוסף רוזנר, יואל העניך הלברנץ ואוריאל גולדמן.

הכת האכזרית, צריפה לשורותיה לא מזמן עוד כשתי משפחות ישראליות חרדיות מהעיר בני ברק. המשפחות לפי הדיווחים באתרי החדשות הדתיים, מכרו את כל רכושן כולל הדירות בהם התגוררו, העבירו את כל כספן להנהגת הכת וטסו להצטרף לשורותיהם בגואטמלה.

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

קולגן | כל הסודות שלא מספרים לכן והמוצרים שאתן חייבות להכיר

פרסום לעסק? אל תחתמו לפני שתקראו את הכתבה

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button