ג'ו ביידן צו ההגנה וחוק ההפלות

ג'ו ביידן חתם על צו הגנה עבור גישת נשים להפלות, לאחר סערה שהתחוללה נחתם צו להגנה עבור גישת נשים להפלות בידי ביידן.

ג'ו ביידן חתם על צו הגנה עבור גישת נשים להפלות, לאחר סערה שהתחוללה 

בעקבות סערת ביטול פסק הדין "רו נגד ווייד" מ – 1973, שקבע שמותר לבצע הפלות ברחבי ארצות הברית במשך כמעט 50 שנה, חתם נשיא ארצות הברית על צו שכולל הגבלות בעקבות ההחלטה השערוריות של בית המשפט העליון.

הצו לא ימנע ממדינות לחוקק את החוקים נגד ההפלות ולכן ג'ו ביידן מניע את הנשים להגיע להצבעות בנובמבר בטענה שיש בידיהן כוח שיכל לשנות.

ביום שישי, חתם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על צו נשיאותי המגן על זכות האישה להפלה שכולל כמה צעדי הגבלה בהיקפה. הצו מגנה את "הרוב הקיצוני" של בית המשפט העליון שהוביל לפסיקה זו ולביטולו של פסק הדין "רו נגד ווייד" שהגן על זכותן של הנשים למשך כמעט 50 שנה. 

הצו מעניק למשרד הבריאות האמריקאי קידום צעדים שיעניקו גישה להפלות בתוך 30 יום. כמו כן, הצו מבטיח קבלת טיפול חירום רפואי בכלל מדינות ארצות הברית עבור כל אישה, ומעניק את הזכות לכל אישה להגיע לכל מדינה שמתירה הפלות גם אם היא מתגוררת במדינה בה נאסרה האפשרות להפלה. ביידן מתייחס ביתר רצינות לנושא ומרחיב את הגישה לגלולות להפסקת הריון, מנחה את משרד הבריאות האמריקאי להעניק גישה לנשים המעוניינות בשירותי תכנון משפחה ואמצעי מניעה הכוללים התקנים תוך רחמיים.

"מה שאני עדים לו לא היה פסק דין חוקתי, אלא תרגיל בכוח פוליטי גולמי" טען ביידן בפני כתבי הבית הלבן והוסיף לצו הגנה על פרטיות הנשים שזקוקות להפלה להגיע למרפאות ניידות שיעניקו הפלות ליד גבולות מדינות שנאסר בהן ביצוע הפלות.

ביידן טוען כי בית משפט העליון יצא מכלל שליטה ועובד עבור גורמים קיצוניים מהמפלגה הרפובליקנית, להגבלת חירות ואוטונומיה אישית של כל אדם.

למרות רצונו הטוב ותמיכתו בנשים, סמכויותיו של נשיא ארצות הברית מוגבלות לאור העובדה כי מדינות ארצות הברית רשאיות לחוקק באופן עצמאי את חוקיהן המגבילים את הגישה להפלות ותרופות. לכן, לצערנו ולצערו הוא אינו רשאי להחזיר את האפשרות לביצוע הפלות במעלה מתריסר מדינות בארצות הברית שהכניסו את ההגבלות והאיסורים הקשים האלו ובעוד כתריסר מדינות נוספות שמתכננות גם להטיל את אותן המגבלות והאיסורים.

לצערה של ג'ו קליין, המייעצת בענייני מגדר לנשיא ארצות הברית, לא ניתן לפתוח את בעיית החלטת בית המשפט העליון באמצעות צו.

הנשיא מבהיר הן למפלגתו הדמוקרטית והן לקהל הבוחרים שהשינוי יכול להתבצע רק באמצעות בחירות האמצע שיתקיימו בנובמבר בהם על הציבור לבחור נכון, בנציגי ציבור שיתמכו בהחזרת חוק המתיר את הזכות להפלות בכל רחבי ארצות הברית.

"אני לא חושב שלבית המשפט העליון, או לצורך העניין לרפובליקנים, יש מושג לגבי כוחן של נשים אמריקאיות"

מילותיו של ביידן מחזקות את ידיהן של נשים שנלחמות עבור ביטול פסק הדין שכובל אותן.

נראה כי מקרה האונס של ילדה בת 10 שנמנעה ממנה הזכות להפיל את התינוק שנוצר כתוצאה מהאונס, השאיר את חותמו על ביידן וזעזעה אותו כמו את שאר התושבים.

ביידן מאמין כי נשים תנהרנה לקלפיות ומספרי ההצבעה של נשים יהיו בשיאן והכל למען החזרת זכויותיהן הלגיטימיות לביטולו של פסק הדין המונע מהן הפלות ואמצעי מניעה.  לבית המשפט העליון וגם לרפובליקנים אין מושג לגבי כוחן של נשים אמריקאיות, כך הוא מציין. הכוח המכריע של השופטים שבחרו לבטל את פסק הדין שמתיר הפלות, מונו על ידי טראמפ ורק שופט שמרן אחד, נשיא העליון ג'ון רוברטס תמך בליברלים והצביע נגד ביטולו של פסק הדין "רו נגד ווייד".

נציג השופטים הליברלים, מתריע בפני האמריקאים כי "השמרנים" טרם סיימו את עבודתם ועוד צפויות פגיעות נוספות בזכויות הבסיסיות של האמריקאים.

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

אילון מאסק הרעיד את עולמו של המיליארדר סרגיי ברין

נרקיסיסט, מה זה אומר? בואו לגלות האם אתם כאלה

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button