איציק סעידיאן התחיל לדבר ומקבל אורחים

איציק סעידיאן שכזכור, הצית את עצמו לפני כחצי שנה כמחאה על ההתייחסות המחפירה כלפי הלומי הקרב והפוסט טראומתיים בארץ

איציק סעידיאן שכזכור, הצית את עצמו לפני כחצי שנה כמחאה על ההתייחסות המחפירה כלפי הלומי הקרב והפוסט טראומתיים בארץ. הוא עשה זאת למול אגף השיקום של משרד הביטחון והוגדר במצב אנוש. סעידיאן אובחן כסובל מפוסט טראומה לאחר ששרת בגדוד 13 של יחידת גולני ונלחם במצבע צוק איתן. בעקבות הפוסט טראומה הוגדר כזכאי ל25% נכות בלבד, זאת למרות שהגיש בקשות חוזרות והתלונן מספר פעמים כי השיעור צריך להיות גבוהה יותר. 

אחיו אבי שיתף כי איציק שב לדבר ולתקשר בצורה שוטפת עם הסביבה "אני מנהל איתו שיחות על הילדות ועל מה שהוא עשה, הוא מודע להכל." הוא המשיך ושיתף: "אנשים רוצים לעשות איתו וידאו ולדבר איתו. הוא צוחק איתם, בוכה ומעלה זיכרונות עם אנשים מהצבא".

עוד הוסיף וסיפר כי בכל יום מגיעים מאות אנשים לשיבא במטרה להיכנס לדבר איתו ולהודות לו, הלומי קרב ונכי צה"ל מגיעים מכל המדינה להודות שזעק את זעקתם ועורר מודעות לבעיה.

למרות השיפור שחל במצבו עדיין הוא נחשב כפצוע קשה ואינו יצא מכלל סכנה, לכן אין צפי שישתחרר בתקופה הקרובה. אומנם, השיחות שהוא מצליח לנהל כן מעוררות בקרב הרופאים אופטימיות מסוימת כי לא נגרמה פגיעה קוגניטיבית קשה. אחיו משתף "רצו קצת להוריד לו את החומרים שיוכל לתקשר, אבל יש לו פה עוד שיקום. הדרך ארוכה אבל ברוך השם אנחנו בכיוון טוב, הוא מדבר אתנו לפחות שעה-שעתיים ביום וזה נס".

בנוסף לקרוביו, הגיעו גם חברי הכנסת אופיר סופר ובצלאל סמורטריץ' לבקר את סעידיאן, סמורטריץ' אף כתב בחשבון הטוויטר שלו ה"העובדה שאיציק התעורר ומתקשר היא נס, ולידיה אמו ביקשה שכולנו נמשיך להתפלל לרפואתו". כמו כן גם הזמר אביב גפן הגיע לבקר ושיתף פוסט על שיחה שניהל עם סעידיאן, הוא כתב כי סעידיאן אמר לו: "אביב גפן, אני מעריך ומכבד אותך אבל אתה לא הז'אנר שלי" ובנוסף שיבח לטובה את האחיות ביחידה.

לאחר שהחל שיפור במצבו והוא נגמל מחומרי ההרדמה החל לתקשר עם סביבתו ואחותו לאה שיתפה "לא ציפינו שזה יקרה כל כך מהר. הדרך עוד ארוכה, אנחנו תמיד רוצים לתת את הבשורות הטובות, אבל אופטימיים וזהירים מאוד". 

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

רצח תאיר ראדה: נפתח שלב ההוכחות במשפט החוזר של רומן זדורוב

פרסום לעסק? אל תחתמו לפני שתקראו את הכתבה

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button