משרד האוצר – האינפלציה צפויה לעלות ב5.1% בשנת 2023

במשרד האוצר מעריכים כי עליית המחירים צפויה לעלות בשנת 2023 עקב הנגיף שהוביל להתייקרויות בעולם. האינפלציה גם כן עולה ל-5.1%

משרד האוצר פרסם סקירה של חישוב האינפלציה לשנה הבאה ולפי ההערכה, עלה כי עם קצב עליית מדד המחירים לצרכן, האינפלציה צפויה לעלות בכ-5.1% במהלך שנת 2023. לפני 3 חודשים משרד האוצר העריך שלפי האינפלציה השלילית של שנה שעברה, בשנה זאת צפויה האינפלציה להיות חיובית. לפי מדד המחירים לצרכן חלה עליה של 1.3% מחודש אפריל. אנו מרגישים את התייקרות המחירים בירקות, פירות, הנעלה וביגוד ועוד.

משרד האוצר אומר שהציפייה לעלייה באינפלציה עוד תועדה בתחילת השנה: "בשנה הקרובה אנו צפויים לראות עלייה באינפלציה בשל התאוששות המשק, עליה בצריכה הפרטית ועלייה במחירי האנרגיה". הם אומרים.
משרד האוצר מעריך כי מכיוון שבמדינת ישראל הוסרו רוב הגבלות הקורונה ובשאר העולם המגיפה עוד מתפשטת, ייתכן שתהיה מגמת עלייה במחירים בעיקר בענפי תרבות הפנאי והאירוח. בנוסף, ההשקעות המועטות שנשארו מתקופת הקורונה מצמצמות את הפקת הייצור. למעשה, חלק מהעסקים שנפגעו בזמן המגיפה ירצו לעלות את המחירים בתור פיצוי על תקופה זו. בנוסף, המחירים מחו"ל עוד ימשיכו להשפיע על האינפלציה בישראל ונראה את ההשפעה על מחירי הייבוא.

למרות שהשקל הולך והמתחזק (5%) במהלך שנת 2020, העלייה באינפלציה ברחבי העולם והייבוא אל ישראל מוסיפה התייקרות של המחירים במדינה. לפי משרד האוצר, הערכה היא שלפי המצב העולמי קצב האינפלציה לשנת 2023 יעמוד על 5.1%.
לא רק האינפלציה, אנו נראה עלייה במיסים על השתייה הקלה ומוצרי חד"פ. משרד האוצר פרסם שהוא מתכוון להגדיל את הכנסות המדינה על ידי הוספת מיסים על מוצרי שתייה קלה וחד"פ. על כל ליטר משקה קל המס יהיה 1.3 ש"ח ועל כל ק"ג מוצרי חד"פ יקבל תוספת למחיר של כ-11 ש"ח.  המסקנה להעלות מסים על מוצרים אלו היא כדי להתחשב בבריאות הציבור ולהפחית את השימוש במוצרי חד"פ. מכיוון שלפי הסקרים, מדינת ישראל היא אחת המדינות המשתמשות הכי הרבה במוצרי בחד"פ. החלטה זו יכולה להכניס למדינת ישראל כ-800 מיליון ש"ח בשנה. ועל משקאות ממותקים קביעת המס צפוי להכניס למדינה כ-300 מיליון ש"ח בשנה, תוך שמירה על בריאות הציבור והמערכת האקולוגית. 

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button