גלעד שליט בהקלטה "שבוי ישראלי" | פרטים חדשים על השבי אצל החמאס

גלעד שליט השבוי שחזר לאחר 5 שנים בשבי חיי היום חיים נורמטיביים לחלוטין, אך אמש בתוכנית הערב של אל-ג'זירה (ראשון) התפרסמה הקלטה מתקופת השבי

גלעד שליט השבוי שחזר לאחר 5 שנים בשבי חיי היום חיים נורמטיביים לחלוטין, אך אמש בתוכנית הערב של אל-ג'זירה (ראשון) התפרסמה הקלטה מתקופת השבי של גלעד שליט בידי ארגון הטרור חמאס בעזה.

ב-2006 שביט נחטף, וכעבור חמישה שנים בעזרת מתווך גרמני השתחרר בעסקת שבויים, שבה שוחררו 1027 אסירים ביטחוניים, ומתוכם כ100 אסירי עולם תמורת גלעד שליט. 

בהקלטה גלעד שליט נראה מתגלח , מתאמן וכותב מאחורי הסורגים.

בתוכניות באל-ג'זירה הופיעו שני פעילי הזרוע הצבאים של חמאס כשהם מסתתרים מאחורי המסכות. שני הפעילים סיפרו על השתתפותם בחטיפה של גלעד שליט "יום לפני החטיפה הגענו למקום בו הייתה המנהרה היינו 300 מטרים מהמטרה הודיעו לנו באותו יום על הפעילות והציגו לנו את המטרה אימנו אותנו איך לתקוף טנק ואז ירדנו למנהרות”. 

אחד החוטפים מוסיף על רגע החטיפה: "התחלתי לירות ולזרוק רימונים על הטנק וכשהתקרבנו יצא מהצריח חייל שהסגיר את את עצמו קיבלנו פקודה לקחת אותו."

בתוכנית באל-ג'זירה התראיין גם מרוואן עיסא, סגן מפקד זרוע הצבאית של חמאס מחמד דף עיסה שהתחבא בזמן מבצע "שומר החומות", יצא לראשונה לראיון בטשטוש פנים וחשף. "ברשות הפלסטינית ובמצרים ניסו לסיים את החטיפה בלי הסלמה, יצרו אתנו קשר מתווכים מהרשות וגם ממצרים בדרישה לשחרר את גלעד שליט".

לדבריו של עיסה הם העבירו אותו ממקום למקום בזמן שמביאים מידע כוזב על מקום הימצאותו של גלעד שליט בעזה. עיסא מוסיף "מח״ט העיר עזה, באסם עיסא הוא זה שהקים את יחידת הצללים והיה לו התפקיד חשוב ביותר בהסתרתו".

בהקלטה של "שבוי ישראלי" שפרסם חמאס שבו נראה גלעד שליט ישנו גם קול של חייל המדבר בעברית: "אני חייל ישראלי הנמצא בשבי גדודי אלקסאם. אני מקווה שמדינת ישראל עדיין קיימת. אני תוהה האם מנהיגי המדינה חושבים על החיילים השבויים, האם הם דואגים להם ולשחרורם אני מת כל יום מחדש, אני מרגיש שהתקווה להיות בקרוב בחיק המשפחה בוערת בליבי. הצילו אותי." לאותו האדם יש מבטא כבד ובמערכת הביטחון בודקים כעט את ההקלטה, בניסיון לפענח אם מדובר באברה מנגיסטו. לדברי אימו של מנגיסטו זה אינו קולו של בנה.

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button