עידית סילמן חברת הכנסת של ימינה פורשת מהקואליציה ומשאירה את בנט במצב מביך

עידית סילמן עושה המון רעש בשבוע האחרון, בכירים בקואליציה מעידים ברגעים אלה כי הובטח ליושבת ראש הקואליציה חברת הכנסת עידית סילמן

עידית סילמן עושה המון רעש בשבוע האחרון, בכירים בקואליציה מעידים ברגעים אלה כי הובטח ליושבת ראש הקואליציה חברת הכנסת עידית סילמן מקום ברשימת הליכוד לכנסת הבאה במידה ונתניהו יקים את הממשלה עידית סילמן תמונה לשרת הבריאות הבאה. בינתיים, בלשכה של בנט שמעו על פרישתה של סילמן מגופי התקשורת השונים ולאחר נסיונות תקשורת עימה על ידי הלשכה, אין מענה מצידה.

לאחר תקופה ממושכת בימינה, חברת הכנסת עידית סילמן הודיעה הבוקר (רביעי) על פרישתה מהקואליציה מה שמשאיר את בנט עם 60 ח"כים פעולה שגרמה לו לאבד את הרוב שלו בכנסת. לאחר ששמעו על פרישתה של סילמן מכלי התקשורת בוצעו נסיונות תקשורת רבים מלשכתו של בנט אך אנשיו של נפתלי בנט לא מצליחים להשיג אותה בטלפון. היתה אמורה להתקיים אתמול פגישה בין נפתלי בנט לעידית סילמן אך היא ביטלה אותה ברגע האחרון.

נראה כי סילמן סיכמה עם מקורבי ראש האופוזיציה בינימין נתניהו שהיא תשוריין ברשימת הליכוד לכנסת הבאה ולאחר הקמת ממשלת נתניהו המחודשת תמונה לשרת הבריאות הבאה. הסדר זה מחזיר אותנו אחורה למקרה דומה לזה שנחתם בזמנו בין נתניבו לאורלי לוי-אבקסיס, שלאחריו פרשמה משותפותה ברשימה עם העבודה ומרצ.

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד אמר בראיון ל-103FM כי הוא וסילמן שוחחו אתמול. "אמרתי לה שאני חושב שהמעשה הנכון מבחינתה זה לפרוש מהקואליציה הזו", אמר זוהר. "אני נוטה להאמין שאם היא תלך עד הסוף יהיו עוד כמה חברי כנסת שלא ירצו להמשיך בקואליציה, וזה יביא לסופה של הממשלה". יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, אמר כי האופוזיציה צריכה לעשות כעת "חשבון נפש לגבי מי הכי ראוי ולמי יש הכי הרבה סיכוי להרכיב ממשלה מיד, ללא צורך בהליכה לבחירות".

ח"כ מוסי רז ממרצ קרא הבוקר לצרף את הרשימה המשותפת לקואליציה. "ישראל עומדת בפני סכנה של ממשלת לאומנים מושחתים של בן גביר, נתניהו וסמוטריץ'. אני קורא לצירוף הרשימה המשותפת לקואליציה כדי לעצור את הסכנה", אמר. יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ סאמי אבו שחאדה, התייחס לדברים בראיון לרדיו א-שמס ואמר כי "התסריט הטוב ביותר מבחינתנו זה ללכת לבחירות. אנחנו לא ניתן רשת ביטחון, לא לבנט ולא לנתניהו. הליכוד לא יכול לספור את האצבעות שלנו".

ביוני האחרון, עם חתימת ההסכם הקואליציוני בין ימינה ויש עתיד, החלה סילמן לקבל איומים על חייה וקצין הכנסת הורה להצמיד לה אבטחה. בנובמבר סיפרה סילמן בראיון ב"פגוש את העיתונות" כי הותקפה על ידי עובר אורח במודיעין שבועיים לפני כן, כשלדבריה הוא דחף אותה בכוח לעבר מכוניתה.

לאחר שחברי כנסת מהאופוזיציה הטילו ספק בטענותיה ותהו מדוע לא הגישה תלונה, פנתה יו"ר הקואליציה לקצין הכנסת בנושא. "במשך חצי שנה, מאז הבחירות וכינון הממשלה, משפחתי ואני מוטרדים, מאוימים ומותקפים באופן יום יומי", אמרה אז סילמן. "כבר הפסקתי לספור את התלונות שהגשתי לקצין הכנסת. הקמפיין שמתנהל נגדי לא פוסק לרגע".

בנט הביע אז תמיכה בחברת מפלגתו ואמר כי "סילמן ומשפחתה עוברים מסכת לחצים, הכפשות ומתקפות קשות ביותר, שמעט נבחרי ציבור חוו כמותן. אני מחזק את עידית ומעריך מאוד את כושר העמידה שלה ואת העבודה הקשה והיסודית שהיא עושה בכנסת, כדי להחזיר את ישראל למסלול".

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button