בן אנד ג'ריז שוברים שיא במכירות אחריי החרם הישראלי

  עלייה של כ-20% במכירות בן אנד ג'ריס לאחר הקריאה של יוניליוור לא למכור ביו"ש. וזה לאחר הקריאה של הזכיין הישראלי לתמוך במפעל ולא להתייחס לחרם.

בן אנד ג'ריז העולמית באה לחדש אתה החוזה שלה עם ישראל אך עם תנאי אחד, לא למכור בשטחי יהודה ושומרון. ישראל לעומת זאת סירבה בתוקף ובכך החברה בן אנד ג'ריס תפסיק לייבא ולייצר גלידות לישראל בעוד שנה וחצי לאחר סיום החוזה הנוכחי.

ההחלטה של בן אנד ג'ריז להפסיק למכור לישראל עקב סירוב לא למכור מיו"ש עוררה סערה ברחבי הארץ והעולם וקראה לישראל לצאת לחרם נגד חברת הגלידות העולמית. לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד גינו את התנהגותם של בנד אנד ג'ריס וסרטון שהופץ שבו שרת התיירות זורקת את הגלידה לפח. גרמה לירידה ניכרת במכירות בן אנד ג'ריס.

 

בן אנד ג'ריס בן אנד ג'ריז

 

בתגובה לחרם שנוצר בחברה הישראלית בארץ ובעולם, זכיין בן אנד ג'ריז הישראלי קרא לצרכן הישראלי להביע תמיכה במפעל הישראלי שלאור החרם שנוצר, מכירות המפעל ירדו משמעותית וקיים הפחד שהמפעל ייסגר ומאות עובדים יאבדו את פרנסתם בדרום עקב חרם זה. " אנחנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור לא לאפשר להחרים את ישראל" אמר שבסרטון שפרסם. זוהי פעולה יוצאת דופן מצד יוניליוור הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית שעירבה גלידה ופוליטקה יחד. 

לאחר ההסבר של זכיין ישראל על פגיעה במפעל מקומי ופיטורם של מאות עובדים, שרת התיירות הביעה התנצלות רבה על הסרטון בו היא זורקת את הגלידה לפח ומסבירה שלא הבינה שהיא פוגעת בייצור הישראלי. בנוסף, מאות ישראלים נהרו לקנות בנד אנד ג'ריס כדי לתמוך במפעל הקטן בדרום. ואכן המפעל הראה צמיחה גבוהה של כ-20% מאז הסבר הזכיין ברשתות החברתיות. 

לאור הצמיחה הצמיחה במכירות. זכיין בנד אנד ג'ריז העלה שוב סרטון בו הוא מודה לקהל הישראלי על התמיכה הרבה במפעלו. הוא קורא לצרכנים לא לפסיק בקנייה בכדי להפעיל לחץ על יוניליוור, הבעלים של בן אנד ג'ריז העולמית. " אנו קוראים לכולם לעמוד לצידנו ולצד העובדים העלולים להיפגע מלחצי ה-BDS העולמיים". אמר. " נמשיך למכור לכל הקהל הישראלי בכל איזור בישראל". לאור העובדה שהכרזת יוניליוור לא למכור ביו"ש כך ייצא שגם רמאללה בתוך רשימת התפוצה האסורה. "החלטה זו גרמה לגלידה האהובה בישראל להפוך לגלידה אנטי ישראלית" מסר בנט בתגובה. 

תגובת יוניליוור: ההחלטה הגיעה מהדירקטוריון הראשי של בן אנד ג'ריס העולמית ואין ליוניליוור הישראלית שום קשר לקריאה זאת.

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button