Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider בפעם השלישית בטרילוגיה החדשה, הפעם אנחנו זוכים להיכנס לנעלי הטיפוס של לארה קרופט שיוצאת למסע

Shadow of the Tomb Raider בפעם השלישית בטרילוגיה החדשה, הפעם אנחנו זוכים להיכנס לנעלי הטיפוס של לארה קרופט שיוצאת למסע במטרה לעצור את טריניטי תוך שמירה על הסודות של התרבויות העתיקות בעולם.

הפעם המשחק לוקח אותנו אל יערות פרו במסע אחר הסודות שהשאירו גדולי התרבויות העתיקות בתולדותיה של ההיסטוריה, הלא הם שבטי המאיה והאינקה. והוא פורס בפנינו עולם רחב יותר לחקור בו כאשר גורל העולם נמצא על הסף, דבר אשר משפיע על התפתחותה של לארה קרופט כדמות לכל אורך המשחק.

ללא ספר ניתן להבחין בהשפעותיהם של המשחקים הקודמים על לארה וההתפתחות שלה בפרט ממשחק למשחק, כשהתחלנו את הטרילוגיה היא הייתה בסך הכול שורדת בתחילת דרכה, ועם חלוף הזמן ראינו אותה הופכת ללוחמת מיומנת, ובמשחק האחרון בסדרת הריבוט שלה, היא הופכת לציידת. לארה לוקחת את המלחמה אל טריניטי, הפעם היא משיבה מלחמה. ו-Shadow Of The Tomb Raider מצליח להציג זאת בצורה יפה מאוד.

במשחק קיימים המון פרמטרים שונים, ויפה לראות שבאותה העת הוא מצליח לשמור על הפוקוס של השחקן מבלי להקריב אלמנטים חשובים מידיי, בזמן שהוא קופץ בין מצבים כמו הישרדותאימה, מה שיגרום לכם לכמה קפיצות ועצירה של המשחק כדי להסדיר את הדופק.

הסיפור במשחק Shadow of the Tomb Raider הוא רחב יותר ומתמקד בעברה של לארה והחבל הדק בין אובססיה על גבול החולנית לחשיבות של משפחה. אנחנו מתחילים עם חיפוש אחר רמזים לצעד הבא של תאגיד הצללים הענקי, טריניטי, כדי להעניק ללארה את הצעדים הבאים על מנת שתצליח למנוע מהתאגיד את היכולת לצבור כוח רב מידי שעלול לשנות את פני המפה.

אך הפעם הקווים הופכים להיות פחות ברורים ואנחנו מבחינים בסדקים המפרים את שלמותה של הדמות של לארה, כאשר היא נקלעת להרס מוחלט של עיר הנגרם בעקבות אירוע צונאמי ענק שמכה בה בפתאומיות, ישנו קטע שיכול לגעת בצופים כאשר אנחנו רואים את לארה מנסה להציל ילד הנאחז בכוחותיו האחרונים בצינור ברזל רופף, רק כדי ליפול בסוף אל מותו. זאת הפעם הראשונה שאנחנו רואים את לארה מרגישה אשמה בעל מעשה שנגרם באופן חד משמעי בגלל המעשים האימפולסיבים שהיא בחרה לנקוט בהם, מקרה שיכול לגרום לרבים מכם לתהות האם היא באמת "הבחור הטוב" בסיפור הזה.

עם כל האובססיה שלה, המשחק גם דואג להזכיר לנו את הסיבות שעומדות מאחוריהן.
בשונה ממשחקים קודמים, פה שמים דגש לא קטן על Tomb Raiding מאשר קרבות ירי ארוכים. המשחק מרגיש יותר כמו מה שהוא אמור להיות יחד עם מנת אקשן לא קטנה שמציבה אתגר בפני עצמו.

בנוסף, הפאזלים שנצטרך לפתור, קברים אופציונלים או 9 הקברים שכל המטרה שלהם היא לאתגר את השחקן עד הקצה גבול היכולת יוצרים אווירה מאוד מסקרנת, ובאמת בוחנים את היכולות של השחקנים בדרך יצירתית. ועושה כבוד לשני התרבויות העתיקות ביותר בעולם הידועות בין היתר בכישרון הבנייה והתכנון הייחודי שהיה רק להן. חשוב להגיד שהאתגרים שניתקל בהם במשחק השלישי הם הקשים והמעניינים ביותר בכל הטרילוגיה, וניתן להרגיש את עליית המדרגה בצורה ניכרת.

האווירה במשחק, לא משנה אם היא בתוך הקברים, בעת הליכה בתוך מקדשי אלים מלחיצים או סיור בג'ונגל מפוצץ באויבים אגרסיבים שמזכירים זומבים, ה"ייקסאל", גורם למשחק להרגיש לעיתים קרובות כמו משחק אימה לכל דבר ועניין.. העובדה שהיצורים האלה עושים קולות שמאוד מזכירים את הקליקרס מ-The Last Of Us מאוד לא תורמת להרגשת הביטחון.

מעבר למחסן הנשק הקלאסי של לארה, Shadow Of The Tomb Raider מביא איתו סט חדש של פעולות מבחינת תנועה שהופכים את העולם ליותר רחב מבחינת טיפוס, הגעה אל היעד ושינוי באופן הזרימה במשחק. רוב הלוקשיינים מרגישים יותר דינמאמיים ויבחנו את השחקן וייגמו לו לחשוב פעמיים לפני כל צעד העלול להוביל למוות כואב . כמו לדוגמה שחייה שהפעם היא חלק לא קטן מהמשחק ואפילו משמעותי מאוד, כשמדובר על חקר המפה וגילוי פרטים, מאחר וטביעה היא עדיין חלק אפשרי ומלחיץ יש לומר.

דבר נוסף שהמשחק מציג בפנינו בפעם הראשונה הוא אינטראקציה אנושית. אנחנו יכולים להסתובב בעיירות ולנהל דו שיח עם המקומיים ששופכים אור נוסף על העולם והיסטוריית המקום, מה שהופך את חקירת המפה ליותר מעניינת מאי פעם מכל משחקי הטרילוגיה. ההתמקדות אפילו בפרטים הקטנים ביותר, סיפורי הרקע האישיים והסידורים יומיומיים הסטנדרטיים מעניקים למשחק אווירה הרבה יותר מרעננת ומעניינת משהייתה בעבר, וההרגשה של עיר חיה ומתפקדת כמעט מרגישה מציאותית.

מבחינת האקשן במשחק, הוא אכן יותר מצומצם מהמשחקים הקודמים ושם דגש על צייד יותר מאשר פריצת דלת עם באמצעות מטח כדורים. לארה יותר ציידת מאשר לוחמת במשחק הזה וכושר ההישרדות שלה לא גדול ומסתכם בין 4 ל-5 פגיעות ושם נגמר הסיפור לכן יש דגש גדול יותר על טקטיקות ציד, לוחמה שקטה ומלכודות. בעוד שזה בהחלט כיף העניין יכול עשוי להוריד מהערך של הנשקים האחרים של לארה כמו ה-SMG או רובההציד שלה, אבל באופן סצנות הקרב עדיין מהנות.

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

Martha Is Dead

Life is Strange: True Colors

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button