מה חשוב לדעת לפני שמפנים דירה של אדם שהלך לעולמו?

כולנו יודעים עד כמה זה קשה רגשית לפנות דירה של אדם שהלך לעולמו, אולם לעיתים אנו עלולים לשכוח את האספקטים האופרטיביים בלהט הרגע. לכן, המומחים של חברת עדי פינויים ריכזו בעבורנו כמה טיפים שיעזרו לכם בתקופה קשה זו ויאפשרו לכם לדעת את הדברים החשובים ביותר דווקא ברגעים שלרגש יש תפקיד מרכזי בהתנהלות.

הכנת רשימה של החפצים

הכנת רשימה מסודרת של הפריטים אשר נמצאים בבית מהווים שלב ראשוני לפני כל פינוי של דירה של נפטר. רצוי להדפיס רשימה זו ולמסור אותה לבעלי העזבון או לעורך הדין אשר אחראי על הצוואה בכדי לוודא שכל החפצים נמצאים. זהו תהליך כמעט אוטומטי של רישום אשר מאפשר לעבוד באופן מסודר ואשר מאפשר להתנתק מעט מהעומס המנטאלי אשר שורר לאחר כל התמודדות עם פרידה של אדם מן העולם.

קטלוג החפצים באופן מסודר

לאחר שיש לכם רשימה של כל החפצים אשר קיימים בדירה, ניתן לעבור לשלב הבא: קטלוג של החפצים אשר קיימים. ישנם מגוון של אפשרויות לקטלוג: קטלוג לפי סוג החפץ (חשמלי או רהיט), לפי השווי שלו או במקרה של צוואה: לפי הבעלים הבאים שלו. קטלוג החפצים מאפשר לכם לסדר אותם בדירה בצורה אשר תאפשר לכם למסור אותם באופן מסודר

אריזת העזבון בצורה חכמה

לאחר שכל החפצים במסורים ומקוטלגים באופן נכון, ניתן לארוז את העיזבון באופן מסודר. חשוב לא לעשות זאת בעזרת שקיות אשר עלולות להיקרע בעת הפינוי אלא לפנות לפתרונות ממוקדים ומתקדמים יותר. עבור מוצרים שבירים כדאי להשתמש בנייר פצפצים אשר יספק מעטפת פיזית של הגנה מפני פגיעות, לבחור בארגזים אשר עשויים מקרטון איכותי ולא להתפשר על נייר ההדבקה. כל זאת בכדי למנעו נזק ולשמור על המוצרים במצב האופטימלי. 

צוואה היא בגדר חובה

במקרה שלמנוח יש צוואה מסודרת אשר בה הוא מחלק את הרכוש אשר קיים בדירה למספר של בני משפחה או חברים, חשוב לפעול על פיה. בקשו מעורך הדין עותק של הירושה הפיזית של המנוח ותוכנית פעולה של פיה אתם צריכים לפעול בכדי לאפשר לכם לחלק את הירושה באופן נכון בין הזכאים לה. זכרו, לעיתים דברים אשר נראים חסרי ערך, טומנים בחובם ערך סנטימנטלי עצום למי שהוריש אותם ולמי שצפוי לקבל אותם.

ניקוי הבית לפני ואחרי הפינוי

אלמנט נוסף שלא תמיד נוטים להתייחס אליו בהקשר של הכנה לפינוי הינו ניקוי הדירה. חשוב לזכור שחפצים אשר לא היו בשימוש נוטים להעלות אבק כמו גם כאלו אשר הופרדו לצורך אריזה וקטלוג. גם שימוש באריזות שונות מייצרות מעט לכלוך שכדאי לנקות אחריו בכדי לאפשר לתהליך הפינוי הפיזי להתבצע כהלכה ובו זמנית לשמור על הערך של הדירה. 

לייעוץ נוסף וטיפים של מקצוענים בתחום של פינוי דירות בקרו באתרhttps://www.adigalit.co.il

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button