מהן בדיקות כיבוי האש שחייבים לבצע על פי חוק מדי שנה?

במדינת ישראל יש מספר של בדיקות הנוגעות לכיבוי אש אשר חייבים לעשות  מדי שנה ובמקרים מיוחדים אף פעמיים בשנה. בכתבה הבאה נעמוד על הבדיקות אשר הרגולטור המקומי מחייב לעזור, בכדי שאתם תוכלו גם לשמור על החוק וגם על העסק שלכם באופן קל ופשוט. נכתב בשיתוף חברת אמין הנדסת אש.

ביקורת אש

ביקורת אש מתבצעת אחד לשנה ובה עוברים על כל מחוללי האש אשר קיימים במבנה, כמו גם על מערכות הכיבוי המרכזיות. ביקורת זה מתייחסת לפרויקטים גדולים וקטנים כאחד ומטרתה לצמצם את ההיתכנות לפריצת שריפה במבנה וסיכון היושבים בו – בטרם יקרה כל אסון. ביקורת זו מתבצעת לרוב על ידי מהנדסים אשר מומחים בתחומם ומעניקים שקט נפשי רב לבעל העסק או לאחראי על התחזוקה במקום.

בדיקת מטפים

המטפים אשר מהווים את הציוד הבסיסי ביותר בעולם כיבוי האש מזה שנים, הינם מופעלים על ידי לחץ אוויר ומתאימים לתקופה מסוימת – כלומר יש להם דד ליין. לכן צריך לבצע בדיקה שנתית שלהם על ידי מומחה בתחום או להחליף אותם כאשר המועד של התאריך שלהם מתקרב לסיום. ניתן לפנות אל חברה ותיקה כדוגמת אמין הנדסת אש כדי לקבל חוות דעת מקצועית בנושא.

בחינת יציאות החירום ודרכי המילוט

ליציאות החירום במבני מגורים ובמבני עסקים יש חוקים ברורים אשר נוגעים לדרכי המילוט במקרים של שריפות או הצתות. יש לכך חשיבות אדירה בכדי למנוע אסונות ולייצר יציאה מסודרת כאשר מתלקחת שריפה. כאן צריך לבדוק את האיכות של הדלתות והחלונות, היעדר חסימה שלהם על ידי גורמים זרים והעובדה שניתן לפתוח אותם באופן קל במקרה של התלקחות.

בחינת ציוד כיבוי האש

החל מהספרינקלרים ועד לסנסורים, לכולם יש מערכות כיבוי אשר מורכבות אשר דורשות בחינה בדבר היכולת המבצעית שלהם בשעת צרה. לשם כך, ישנה בדיקה בעלת מסלול מסודר אשר בודקת אש המוכנות של כל ציוד הכיבוי וגילוי האש במקום שלכם. שימו לב שבמקרה שיש לכם מסעדה לדוגמה, ישנם עוד בדיקות אש אשר נוגעות לאזורי הגז, הארובה והסינון – כך שבהחלט צריך לבצע בחינה מדוקדקת.

    לסיכום, למרות שאופי הבדיקה תלויה במבנה והשימוש בו, בכל מבנה נדל"ני או עסק אשר משרת ציבור חייב לבצע בדיקה שנתית. בדיקה זו מאפשרת גילוי של מחוללי אש אופציונליים, תפקוד כל חלקי המערכת של הכיבוי וכמובן הסכלות של צד שלישי ובלתי תלוי –  בכדי לקבל תמונת מצב מלאה ועדכנית.

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button