המומחים של מצבות גן עדן סוקרים את סוגי המצבות המבוקשים ביותר

מוות של אדם קרוב, גם אם בשיבה טובה ואחרי חיים מלאים בסיפוק, הוא תמיד חוויה מטלטלת. יחד עם זאת לקרובים שנשארו כואבים אין ברירה אלא להמשיך בחייהם – ולקבל מספר החלטות חשובות, ובפרט לגבי המצבה. מאחר שהמצבה אמורה להיות מוכנה עד ליום ה-30 לפטירה, אי אפשר להתעכב יותר מדי עם הבחירה שלה. בהתאם, מומלץ להיעזר בידע של מומחים בתחום, וכאן בעמוד תמצאו המלצות של אנשי מקצוע מחברת מצבות גן עדן לגבי סוגי המצבה המבוקשים ביותר.

מצבת גרניט

אופציה פופולרית אחת היא מצבה מסלע גרניט. זוהי אבן טבעית בעלת חזות יוקרתית – כך שההנצחה של המנוח או המנוחה תהיה מכבדת מאוד. גרניט בנוי מגבישים בגודל בינוני ולכן הם נראים לעין. התוצאה היא מרקם ייחודי וכאמור מרשים להפליא.

עוד סיבה טובה לביקוש הנרחב למצבות הגרניט היא העמידות הגבוהה של אבן זו – בזכות תהליך ההתגבשות שלה שנמשך תקופה ארוכה מאוד, במעמקי האדמה, תחת לחץ עז ובטמפרטורות גבוהות. מצבת גרניט עמידה לפגעי מזג אוויר ולרטיבות, והיופי שלה נשמר גם אחרי שנים רבות.

כמו כן ניתן להטביע על מצבה מסוג זה צילומים, איורים ואלמנטים גרפיים שמייצרים הנצחה ייחודית ומותאמת לנפטר באופן מושלם.

מצבת בזלת

סוג נוסף של מצבות שהביקוש אליו במגמת עלייה משמעותית בשנים האחרונות הוא הבזלת. מצבת בזלת מתאפיינת לרוב במראה פראי למדי ובעל מרקם שאי אפשר לטעות בו. הסלעים מתאפיינים בגוון כהה וגם הוא תורם לנוכחות הבולטת והמרשימה מאוד של המצבה. ניתן לעבד את הבזלת כדי לעדן את המצבה, ואפשר גם להשאיר אותה בצורתה הטבעית וכאמור הפראית.

חשוב לציין שלמצבה מבזלת עלות גבוהה יחסית. יחד עם זאת החוסן הרב של הבזלת מבטיח עמידות ארוכת טווח גם עם מינימום תחזוקה, כך שמדובר ביחס עלות-תועלת משתלם – מה גם שזוהי הנצחה ראויה מאוד לאדם שאוהבים ומעריכים, ורוצים לשמר את זכרו בהתאם.

מצבה מיוחדת

עוד אופציה שכדאי לקחת בחשבון כשמתלבטים איך להנציח אדם קרוב שהלך לעולמו היא מצבה מיוחדת. זוהי קטגוריה שכשמה כן היא, ויש בה מגוון רחב של אפשרויות: למשל, מצבה בצורת לב במקום מלבן סטנדרטי. או מצבה בצורת גיטרה למי שאהב מוזיקה, בצורת ספינה עם מפרש למי שהים היה חלק מרכזי מחייו, מצבה משולבת בזכוכית או כזו שמשולבת בה אדנית, ועוד ועוד. הדגש העיקרי הוא התאמה לאופיו של האדם שהמצבה מיועדת לו.

מצבה מאבן חברון

בקצה השני של הסקאלה תמצאו מצבה בסיסית, שמיוצרת מאבן חברון. זוהי מצבה פופולרית גם בזכות המחיר הנמוך יחסית, וגם בזכות המראה שיש בו פשטות כובשת. אבן חברון מתאפיינת בגוונים בהירים, החל מכמעט לבן ועד בז' כהה, ואת הכיתוב על מצבה מאבן זו מומלץ לבצע באמצעות אותיות עופרת מובלטות או חריטה בהתזת חול.

  

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button