איך הגישה שלכם לחיסכון משפיעה על היכולת לחסוך?

האם אתם מצליחים לחסוך כסף? היכולת לחסוך מורכבת משורה של הרגלים פיננסיים והתנהגותיים, וכאשר הם משתלבים, יש לכם יותר סיכוי להשיג יעדים פיננסיים ולהבטיח את עתידכם.

כלומר, צבירת ממון תלויה מצד אחד בהחלטות הפיננסיות שאתם עושים, כמו בחירת תוכניות חיסכון מומלצות ומותאמות לצרכים שלכם, ומצד שני בגישה שלכם לחיסכון, או במילים אחרות – באופי שלכם ובהרגלים שאתם מעדיפים לאמץ.

אם כל זה נשמע לכם מסובך, אתם בסך הכל צריכים להכיר את חמש הגישות העיקריות, המאפיינים והמשמעויות שלהן.

גישת ה"חסכן"

אנשים חסכנים הם כאלה שמתעדפים חיסכון, ורואים בו חלק מכריע מהתוכנית הפיננסית שלהם. בדרך כלל, הם קובעים תקציב ברור ועומדים בו, מגדירים יעדים פיננסיים וחותרים באופן פעיל להשגתם, מוותרים על הוצאות מסוימות לטובת חיסכון, נמנעים ככל הניתן מחובות ומשלמים את חובותיהם במהירות האפשרית.

גישת ה"בזבזן"

אנשים שנוטים להוציא יותר, ולא מייחסים חשיבות גדולה לחיסכון. אפילו אם הם מגדירים לעצמם תקציב, לרוב הם מתקשים להיצמד אליו, בין השאר למען סיפוקים מיידיים שמאפשרים להם לחיות את הרגע. לאנשים כאלה יש מעט חסכונות אם בכלל, והם מסתמכים בעיקר על אשראי כדי לממן את אורך החיים שלהם, מבלי לחשוב יותר מדי על פרישה או יעדים ארוכי טווח.

גישת ה"חוסך-מוציא"

זהו מעין ערבוב של שתי הגישות הקודמות, והתוצאה היא אנשים בעלי נטיות גם לחיסכון וגם להוצאות. יש להם תקציב אבל הם נאבקים לעמוד בו, הם מעניקים תשומת לב ליעדי חיסכון מסוימים אך עשויים להזניח אחרים ולוקחים על עצמם יחסית הרבה חובות, אך בדרך כלל מנהלים אותם באחריות. למעשה, אלה אנשים בעלי רצונות סותרים שמתנגשים כל הזמן.

גישה ה"משקיע"

אלה אנשים שמעדיפים השקעות על פני חסכונות, מכיוון שהם מאמינים שזהו הדרך הכי טובה לבנות עושר עתידי. הם נוטים להבין היטב עקרונות ואסטרטגיות השקעה. לתעדף השקעות לטווח ארוך, כגון בנדל"ן, לקחת סיכונים מחושבים עם ההשקעות שלהם ולהישאר מעודכנים באופן רציף לגבי השקעות ושווקים.

גישה ה"נמנע"

אנשים שנמנעים כליל מלהתמודד עם הכספים שלהם, ופעמים רבות לא ממש מבינים במושגים פיננסיים בסיסיים. הם לא בוחנים את דפי הבנק או החשבונות שלהם, לא בוחנים תוכניות חיסכון או השקעות, סומכים על אחרים שינהלו את כספיהם עבורם ולא מעוניינים לקבל החלטות פיננסיות או סיכונים פיננסיים כלשהם. לא מעט מהם סובלים מרמות גבוהה של מתח כלכלי וחרדה.

איך כל זה משפיע?

לגישה שלכם לחיסכון יכול להיות השפעה משמעותית על רווחתכם הכלכלית.

·        "חסכנים" יותר משיגים את המטרות הפיננסיות שלהם וחווים פחות לחץ כלכלי.

·        "בזבזנים" נתקלים ביותר בעיות פיננסיות, כמו חובות וחסכונות לא מספקים.

·        "חוסכים-מוציאים" עשויים להיאבק כדי להשיג את יעדיהם הפיננסיים באופן עקבי.

·        "משקיעים" נוטים יותר להשיג חופש כלכלי בטווח הארוך.

·        "נמנעים" חווים לחצים רבים ונאבקים להשיג את מטרותיהם הפיננסיות.

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button