מיקרוסופט – חברה הממתגת עצמה כשיוונית השיקה ווינדוס 11 לגברים בלבד

מיקרוסופט השיקה חנות יישומים חדשה ושינוי אבטחה רבים מתחת למכסה המחשב והם רק חלק קטן מכלל החידושים המרהיבים במערכת.

מיקרוסופט השיקה את מערכת ווינדוס 11 החדשנית שלה אשר מתהדרת בחידושים רבים

מיקרוסופט השיקה חנות יישומים חדשה ושינוי אבטחה רבים מתחת למכסה המחשב והם רק חלק קטן מכלל החידושים המרהיבים במערכת. אך בפונקציה חשובה אחת החברה שממתגת את עצמה כשיוונית החליטה לא לשנות והיא הפניה למשתמשים אך ורק בלשון זכר.

כמו ברוב החברות בעולם וכך גם כמעט בכל אתר שקיים, הכול נכתב כיום בלשון זכר מעט מאוד מקומות בהם לשון נקבה מוצג בצורה מובהקת וכך זה כמעט בכל מקום, גם מיקרוסופט החליטה לא לעשות שינויים בנושא זה. כמובן שיש כאלה שנפגעים ממצב נתון זה, אך לא בהכרח המצב הוא בכוונה תחילה על מנת לפגוע אלה מטעמי נוחיות בלבד, לשון זכר נחשב כבסיס לשני המינים ויש מקומות בהם דואגים להזכיר זאת על מנת לא לפגוע במגדריות הנשית.

"הקלד כאן", "בחר צג", "פגוש ושוחח" כל המערכת מדברת אך ורק בלשון זכר בלי להתחשב כלל במי שהפניה הזאת לא רלוונטית אליה. בחברה של היום זה נתפס כלא הגיוני וסקסיסטי במיוחד בעיקר כי אין למי שרוצה בכך לשנות את הפניה על פניו אליו הם משתייכים. זה נראה שמיקרוסופט לא באמת נותנת חשיבות למגדריות כי גם בקמפיין השיווקי ביישום השיחות Teams הופנה רק לקהל אחד ונכתב בלשון זכר. 

רוב החברות ענק כבר מתקנות את דרכיהם. כך לדוגמא פייסבוק מאפשרת להחליט באיזה פניה הממשק יפנה אליכם. צורה ניטרלית מגדרית, זכר או נקבה. עוד דוגמא היא אפל שבצורה עקבית מנוסחת בצורה ניטרלית כמו גם נטפליקס וגוגל. 

למה שיהיה לנו אכפת? 

בעיקר לגברים זה לא אכפת כי כל הודעה מנוסחת בלשון זכר וזה דבר כהרגלו, אך תנסו לחשוב כמה היה מפריעה לכם אם היו פונים אליכם לא בצורה הנכונה? את חושבת לא יהיה אכפת לך שיפנו אלייך בתור נקבה? אני חושב שזה יפריע לך מאוד. אך על תסמכי על המילים שלי תיכנסי עכשיו לפייסבוק תשני את המגדריות שלך שתקבלי פניות בלשון נקבה ונראה אותך כמה זמן תצליחי להשאיר את המצב כמו שהוא. זה מעצבן, זה מכעיס ובצדק בואו נשנה את הדברים בשביל שהעולם יהיה נעים יותר לכולנו.

 

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

קידום אתרים באינטרנט – המדריך המלא למציאת מילות מפתח טובות

תיעדוף משימות למשווק המתחיל – איך לקבוע סדרי עדיפויות

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button