חנין זועבי ובכירים נוספים הורשעו בבית המשפט בקבל דבר במרמה וזיוף

בכירים וחנין זועבי קיבלו בראש? ביום שני, בית המשפט השלום בנצרת הרשיע 13 בכירים ממפלגת בל"ד, בניהם חנין זועבי, בעברות של זיוף וקבלת דברים

חנין זועבי ובכירים נוספים סוף סוף קיבלו בראש? ביום שני, בית המשפט השלום בנצרת הרשיע 13 בכירים ממפלגת בל"ד, בניהם חנין זועבי, בעברות של זיוף וקבלת דברים במרמה.

פרקליטות המדינה הודיעה כי כחלק מהסדר עסקת הטיעון חברת הכנסת לשעבר, חנין זועבי, מוראד חדאד, אחראי מחוז מטעם המפלגה בנוסף למזכ"ל בל"ד לשעבר, הודו בעבירות המיוחסות להם של ניסיון לקבל דבר בזיוף ומרמה בכוונת תחילה. העברות מתייחסות לממצעים שעלו מבחירות 2013, בהם התקיים מבצע של גיוס תרומות.

הבכירים שהואשמו בחרו להציג תמונה כוזבת בה כספים שהתקבלו ממקור לא ידוע הופקדו בחשבונות הבנק של המפלגה ונוצרה תמונה שקרית בה מדובר בתרומה חוקית. למבקר המדינה הם הציגו קבלות על תרומות כדין למרות שלא כך היה הדבר, 8 מהנאשמים הודו כי הם שימשו בתור מתרימים ואף רשמו את שמם על הקבלות הכוזבות שהוגשו מול מבקר המדינה בזיוף בכוונת תחילה לקבלת דבר. חבר הועד המרכזי לשעבר, חדאד הואשם בנוסף גם בניסיון לקבלת דבר במרמה.

חדאד הפקיד סכומים העולים על 2.4 מיליון שקלים במהלך הבחירות בשנת 2013, בזמן שמקור הכסף אינו ידוע בעוד ההפקדות הוצגו כלפי חוץ כתרומות לגיטימיות לקמפיין גיוס התרומות של המפלגה. בשנת 2014 מבקר המדינה התייחס לדו"ח שהוגש מטעם המפלגה.

בנוסף לכך, שמהלך החקירה שהתנהלה כנגדם נדבקו לעומק גם חשדות קשים כי הועברו דוחות שקריים ומסמכים מזויפים במרמה למבקר המדינה. כמו כן, במהלך החקירה בדקו גם חשדות כי הכסף אותו קיבלה המפלגה ממקורות שונים הוצג ככסף מתרומות האזרחים.

כדי להגיב ולהתמודד מול הביקור שקיבלו מפלגת בל"ד הזמינה פנקסי קבלות אך גם כאן נמצא כי הנאשמים זייפו למעלה מ400 קבלות שהכילו שמות של תורמים, סכומים וחתימות על התאריכים בהם היה כתוב כי התקבלו התרומות במהלך גיוס התרומות ב2013. את הקבלות המזויפות צירפו חברי המפלגה לדו"ח השקרי שהגישו, זויפו בסכ"ה למעלה מ1,000 קבלות.

כחלק מעסקת הטיעון הצדדים עתרו לקבלת עונשים של מאסר בפועל שירוצו כעבודות שירות, מאסרים בפעול על תנאי, עבודות לתועלת כלל הציבור וקנסות כספיים הנעים בין 25,000-75,000 שקל.

מפלגת בל"ד מסרה בתגובה להחלטה:  "ההר הוליד עכבר. האישומים המנופחים אותם ניסו המשטרה והפרקליטות להדביק לחברים בבל״ד, התנדפו מול העובדה הפשוטה שכל העניין מסתכם באי סדרים ברישום קבלות ובעניין מנהלי גרידא, שהטיפול בו הוא בסמכות מבקר המדינה, כפי שנעשה בעניינים דומים של מפלגות אחרות".

עוד הוסיפו בנושא "ההתעקשות להפוך עניין מנהלי לעברה פלילית נודף ממנו ריח של רדיפה פוליטית. הפרקליטות ניסתה גם להדביק האשמות נגד המפלגה עצמה והיועץ המשפטי נאלץ לבטל אותם לאחר שהתברר שאין כל יסוד חוקי לאשמות אלה". 

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

אבטחת אתרי וורדפרס – 7 טיפים למניעת פריצות באתר הוורדפרס שלכם

העצמה אישית – מה תוכלו לעשות כדי להיות הגרסה הכי טובה של עצמכם

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button