שוק מטבעות הקריפטו בקריסה – קרוב ל-100 מיליארד דולר תוך 24 שעות

מאז יוני לא נראתה ירידה דרסטית כמו זו! מטבע וירטואלי הפופולרי ביטקוין צנח ל-29.5 אלף דולר תוך יממה !

בין לילה שוק מטבעות הווירטואליים חטף מכה רצינית ובין לילה (19.7.21) ומחק 98 מיליארד דולר מהכלכלה העולמית. רוב המטבעות המוכרות בנסיגה דרסטית ביניהם XRP שירד ב9.7% והשווי העדכני עומד על 52 סנט בלבד, אתריום ירד ב8.1% ועומד כרגע על 1,753.70, דוג'קוין נופל ב8.8% ועומד על 16.45 סנט, והכי חשוב ביטקוין שחווה ירידה של 6.7% ונסחר כעת  על 29.6 אלף דולר.

*מידע אודות ירידת ערך מטבעות הקריפטו נלקח מCoin Desk.

שוק האמריקאי

ירידות המשמעותית בשווקי המניות בעולם גרמו למטבעות הווירטואליים להגיע לשפל חדש היום, לאחר שאמש רשם מדד דאו ג'ונס (Dow Jones Industrial Average) את יום השפל ביותר מבחינת המסחר מאז אוקטובר. במדד נרשמה ירידה של 2.1%, S&P 500 (SPX) רשם ירידה של 1.6%, והנסדק (COMP) ירד ב1.1%.

שוק האסייתי

בשוק האסייתי גם הורגשה ירידה ב24 שעות האחרונות ניקאי היפני (N255) נחלש ב1%, (HSI) נחלש ב0.8%, (KOSPI) ירד ב0.4% לעומת זאת (SHCOMP) הסיני נשאר שטוח. 

ישנם חששות לגבי איכות התאוששות הכלכלית, נכסים שנחשבים בסיכון גבוה נחלשו. לאחר וריאנט דלטא משקיעים רבים נכנסו ללחץ מאחר ומניות של חברות תעופה, תעשיית אנרגיה ותעשיית השייט. וריאנט דלטא מכניס את הכלכלה להאטה 

סין נוקטת צעדים

בנוסף לירידה בשווקי המניות, בזמן האחרון סין מפעילה לחץ על המסחר והכרייה במטבעות קריפטו. במחוזות מרכזיים בסין נאלצו לסגור את עסקי הכרייה. בנק המרכזי של סין פנה לחברות פיננסים ופינתק בדרישה להפסיק להציעה שירותי קריפטו לצרכנים. בנוסף להכל סין הוציאה מחוץ לחוק כל פעילות של אתרי המרת קריפטו בשנת 2017 והוציאה אותם משטחי המדינה.  הפעולות שסין מבצעת משפיעים באופן ישיר על המחירים בשוק הקריפטו וככל הנראה הצעדים שסין נוקטת לא יפסיקו בזמן הקרוב מאחר והרגולטורים הסינים ממשיכים להדק את המגבלות בנחישות. 

ככל הנראה ביטקוין ומטבעות וירטואליים אחרים יישארו בגדר נכס בסיכון גבוה בזמן הקרוב. אם וול סטריט (Wall Street) תיכנס למצב של פאניקה ומשקיעים יתחילו למכור בהיסטריה, אותו הדבר צפוי לקרות גם לביטקוין ומטבעות אחרים. 

*מידע אודות ירידת ערך של המטבעות קריפטו נלקח מCoin Desk.

עלול לעניין אותך גם

תגובה אחת

  1. היי. רציתי לדעת למה אתם לא מציגים את התאריך של הכתבות? זה ממש מבלבל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button