מהם כלי המדידה המתקדמים בעולם? המומחים של גלובוס ציוד טכני מסבירים

בעולם המתקדם שבו אנו חיים קיים מגוון רחב של כלי מדידה מדויקים אשר נחשבים לדרישה בסיסית עבור הבטחת תהליכי ייצור ובקרת איכות. לפניכם רשימה של הכלים המתקדמים שיש כיום, ויכולים לשנות את עבודות המדידה, הייצור ובקרת האיכות שלכם מקצה לקצה. 

מיקרומטרים

בידיו של מפעיל מיומן, המיקרומטר נחשב לאחד הכלים הידניים המדויקים ביותר שיש והוא יכול לדייק על לרמה של 0.0001 אינץ'. כיום ישנם סוגים שונים של מיקרומטרים, לרבות מכניים, אלקטרוניים ואלחוטיים לשימוש בסביבות עבודה שונות ומגוונות, ועם רמת דיוק גבוהה, גם כאשר כלים אלו חשופים לאלמנטים כמו לכלוך, קור, שמנים, אבק ועוד.

קליפרים

קליפרים הם כלי מדידה מדויקים וחיוניים ובכוחם לספק טווח מדידה גדול, רמת גמישות מעולה ודיוק של 0.001 אינץ'. הם מתאימים ללקיחת מידות חיצוניות, פנימיות, מידות עומק ועוד, זמינים בגדלים ודגמים שונים ומגוונים כדי להתאים למנעד רחב של יישומים. קליפרים של Vernier נחשבים לפופולריים במיוחד, כאשר מלבד דגמי החוגה, יש גם דגמים אלקטרוניים. 

מדי קידוח 

משמשים לבדיקת קוטר פנימי של חורים, צילינדרים וצינורות. כאשר עולה הצורך למדוד כמות גדולה של חורים, צילינדרים וצינורות, מד קידוח אלחוטי יכול לאסוף נתונים מסוג אלו בקלות, ללא שגיאות, ולכן זהו כלי מתקדם ובסיסי בכל תהליך בקרת איכות אשר מייעל את העבודה במידה משמעותית.

בודקי קשיות ומשטחים

בדיקת קשיות החומר קריטית כאשר רוצים לקבוע את יכולתו של החומר להתנגד לשינוי צורה, כיפוף, שריטה או שחיקה. ניתן למצוא בודקי קשיות אנלוגיים ודיגיטליים, כמו גם גרסאות קומפקטיות וניידות והם משמשים למדידת ערכי Shore A ו- Shore D במגוון רחב של חומרים. 

מד עובי אולטרסאונד 

מכשיר זה מודד את העובי של חומרים מתכתיים או לא מתכתיים. מד עובי מודד ציפויים ומצעים, כדי לקבוע מאיזה מתכת המצע מיוצר, אם יש לו תכונות מגנטיות או ציפוי מבודד, מה המרקם של פני השטח, או מידת ההתאמה שלו למטרה שעבורה יועד ועוד.

מערכות איסוף נתונים

מערכות המשמשות לתהליכי ייצור שונים ומאפשרות להגדיל את המהירות, הכמות והדיוק של הנתונים. איסוף נתוני מדידה מדויקים הופך פעולות ייצור רבות לאוטומטיות, מה שמגדיל באופן משמעותי את הפרודוקטיביות, מסייע להפחית שגיאות אנוש, מספק תיעוד מלא של הנתונים והופך המון תהליכים להרבה יותר פשוטים ויעילים. 

כיום, ישנם סוגים שונים של מכשירי מדידה מתקדמים אשר מייעלים תהליכים ומבטיחים רמות דיוק גבוהות ואיסוף נתונים מהשורה הראשונה. בגלובוס ציוד טכני מחזיקים את כלי המדידה המתקדמים ביותר בעולם, בקרו באתר https://www.globus.co.il לפרטים נוספים.

עלול לעניין אותך גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button