הנחות באינטרנט
מאמר זה בוחן את המגמה ההולכת וגוברת של הנחות מקוונות ואת ההשפעה שיש להן על צרכנים ועסקים כאחד, תוך דיון כיצד פלטפורמות מסחר אלקטרוני ממנפות את ההנחות הללו כדי להשיג יתרון תחרותי בשוק.
עליית ההנחות המקוונות: מהפכה דיגיטלית?
הופעת האינטרנט חוללה מהפכה מוחלטת באופן שבו אנו קונים. קניות מקוונות הופכות יותר ויותר פופולריות מכיוון שהיא מציעה נוחות, גמישות ומגוון רחב יותר של אפשרויות. עם עליית המסחר האלקטרוני, הנחות מקוונות הפכו לחלק בלתי נפרד מחוויית הקנייה. הנחות אלו מציעות לקונים את ההזדמנות לחסוך כסף על הרכישות שלהם מבלי לעזוב את הנוחות של בתיהם.
לדוגמא אתר קניתי: https://www.kannity.com/
הנחות מקוונות הפכו כה נפוצות עד שהצרכנים מצפים להן כעת. למעשה, סקר של RetailMeNot מצא ש-80% מהקונים מחפשים קופונים או הנחות בקניות באינטרנט. מדובר במעבר משמעותי מחנויות לבנים וטיט מסורתיות שבהן הוצעו הנחות רק במהלך מבצעים עונתיים או אירועי חיסול.
הצמיחה של הנחות מקוונות ניזונה גם על ידי עליית המדיה החברתית ושיווק משפיענים. מותגים וקמעונאים משתפים פעולה יותר ויותר עם משפיעני מדיה חברתית כדי לקדם את המוצרים שלהם ולהציע הנחות בלעדיות לעוקבים שלהם. זה יצר תחושת דחיפות בקרב קונים לנצל את ההצעות לזמן מוגבל לפני שהם יפוג.
אדם המשתמש בסמארטפון כדי לגלוש באתר מסחר אלקטרוני עם באנרים שונים בהנחה
"כולם אוהבים מציאה": הפסיכולוגיה מאחורי הנחות מקוונות
זה לא סוד שאנשים אוהבים לקבל עסקה טובה. למעשה, הריגוש שבקבלת עסקה יכול להיות כל כך מספק עד שהוא יכול לעקוף את תהליכי קבלת ההחלטות הרציונליים שלנו. זו הסיבה שהנחות מקוונות יעילות כל כך בהנעת התנהגות צרכנים. הם מממשים את הרצון המולד שלנו להרגיש שאנחנו מקבלים עסקה טובה ומעוררים תחושת דחיפות לבצע רכישה לפני שההנחה תפוג.
הפסיכולוגיה גם משחקת תפקיד בערך הנתפס של הנחות מקוונות. מחקרים הראו שאנשים נוטים יותר לתפוס הנחה כעסקה טובה כשהיא ממוסגרת כאחוז מהמחיר המקורי, ולא כסכום דולר. הסיבה לכך היא שאחוז ההנחה נראה כמו הנחה גדולה יותר, גם אם החיסכון בפועל בדולר זהה.
גורם פסיכולוגי נוסף שמשחק הוא הפחד מהחמצה (FOMO). כאשר קונים רואים הצעה לזמן מוגבל, הם עשויים לחוש תחושת דחיפות לבצע רכישה לפני שההנחה תפוג או שהמוצר אזל. הפחד הזה מהחמצה יכול להוות מניע רב עוצמה עבור צרכנים לבצע רכישה שאולי לא שקלו אחרת.
בנוסף, הנחות מקוונות יכולות גם ליצור תחושת נאמנות בקרב הקונים. אם לקוח מקבל הנחה על הרכישה הראשונה שלו, סביר יותר שהוא יחזור לקמעונאי זה בעתיד, גם אם ההנחה אינה זמינה יותר. הסיבה לכך היא שההנחה יצרה אסוציאציה חיובית למותג במוחו של הלקוח.
מצב Win-Win: כיצד עסקים מרוויחים מהנחות מקוונות
הנחות מקוונות אינן מועילות רק לצרכנים; הם יכולים גם להוות כלי רב עוצמה לעסקים להניע מכירות ולהגביר את נאמנות הלקוחות. על ידי מתן הנחות, עסקים יכולים למשוך לקוחות חדשים שאולי לא שקלו אחרת את המוצרים או השירותים שלהם. זה יכול להיות יעיל במיוחד עבור עסקים קטנים שמחפשים להרחיב את בסיס הלקוחות שלהם.
בנוסף למשיכת לקוחות חדשים, הנחות מקוונות יכולות גם להגביר את נאמנות הלקוחות. כאשר לקוחות מרגישים שהם מקבלים עסקה טובה, סביר יותר שהם יחזרו לקמעונאי הזה בעתיד. זה יכול להוביל לעסקים חוזרים והמלצות חיוביות מפה לאוזן לחברים ובני משפחה.
ניתן להשתמש בהנחות מקוונות גם אסטרטגית כדי להעביר מלאי ולהגדיל את המכירות בתקופות איטיות יותר. על ידי מתן הנחות על מוצרים שאינם נמכרים גם כן, עסקים יכולים לפנות את המלאי ולפנות מקום למוצרים חדשים. זה יכול להיות יעיל במיוחד עבור עסקים עונתיים שצריכים להעביר מלאי לפני סוף העונה.
יתרון נוסף של הנחות מקוונות הוא שניתן להשתמש בהן כדי לעודד לקוחות לבצע רכישות גדולות יותר. לדוגמה, עסקים יכולים להציע הנחה ללקוחות המוציאים סכום כסף מסוים או קונים מספר מוצרים. זה יכול להיות מצב של win-win הן ללקוח והן לעסק, שכן הלקוח מקבל הנחה והעסק מגדיל את ערך ההזמנה הממוצע שלו.
תרשים המשווה את הצמיחה של עסקים הממנפים הנחות מקוונות לעומת אלה שלא
העתיד של הנחות מקוונות: מה הלאה?
ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, העתיד של הנחות מקוונות נראה מבטיח. בשנים הקרובות, אנו יכולים לצפות לראות הנחות ומבצעים מותאמים אישית אף יותר על סמך נתוני לקוחות והתנהגות. זה יכול לכלול הנחות ממוקדות עבור מוצרים או שירותים ספציפיים, כמו גם הנחות המבוססות על מיקומו, היסטוריית הרכישות או תחומי העניין של הלקוח.
אנו עשויים גם לראות עסקים נוספים המשתמשים בבינה מלאכותית ולמידת מכונה כדי לייעל את אסטרטגיות ההנחה שלהם. על ידי ניתוח נתונים על התנהגות והעדפות לקוחות, כלים אלה יכולים לעזור לעסקים לקבוע את ההנחות היעילות ביותר להציע בכל זמן נתון. זה יכול לגרום להנחות ממוקדות יותר שסביר יותר שיומרו למכירות.
טכנולוגיה ניידת עשויה גם לשחק תפקיד גדול בעתיד של הנחות מקוונות. כאשר יותר ויותר צרכנים משתמשים בסמארטפונים שלהם כדי לקנות, עסקים צפויים להתמקד ביצירת אסטרטגיות הנחות מותאמות לנייד. זה יכול לכלול הנחות בלעדיות לנייד, התראות דחיפה על עסקאות רגישות לזמן, ואפילו חוויות מציאות רבודה המציעות הנחות לרכישות בחנות.
לבסוף, אנו יכולים לצפות לראות יותר עסקים המשתמשים במשפיעני מדיה חברתית ובשיווק שותפים כדי לקדם את ההנחות שלהם. על ידי שיתוף פעולה עם משפיענים שיש להם עוקבים גדולים בפלטפורמות כמו אינסטגרם ו-TikTok, עסקים יכולים להגיע לקהלים חדשים ולהניע מכירות. תוכניות שיווק שותפים, שבהן עסקים מציעים הנחות ללקוחות המפנים לקוחות חדשים לאתר האינטרנט שלהם, יכולות להיות גם דרך יעילה להניע מכירות ולבנות מודעות למותג.
הנחות באינטרנט:
סוג הנחה | כמות ההנחה | פלטפורמת דיסקונט | ערך ב-₪ |
---|---|---|---|
אחוזים | 15% | מסחר אלקטרוני | 53.2 ₪ |
קוד קופון | $20 | אתרי קמעונאים | 68.7 ₪ |
כרטיס מתנה | 50 דולר | פלטפורמות קניות מקוונות | 172.1 ₪ |
קאשבק | 10% | אפליקציות סלולריות | 34.4 ₪ |
לסיכום, הנחות מקוונות מילאו תפקיד משמעותי בעיצוב התנהגות הצרכנים והנעת צמיחת המסחר האלקטרוני. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, עסקים חייבים להתאים את האסטרטגיות שלהם כדי להישאר תחרותיים ולנצל את ההטבות שמציעות הנחות מקוונות.